آذربایجان غربی

ضرورت مبارزه جدی و قاطع با موقوفه‌خواری در آذربایجان‌غربی

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، به نقل از روابط عمومی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی اظهار داشت: اوقاف ظرفیت بسیار بزرگ و معنوی هست که می‌تواند یار و مددکار نیازمندان و مستمندان جامعه باشد و امر وقف که از امور شرعی و دینی کشور اسلامی ما بوده و توصیه بسیاری بر آن شده است، باید با فرهنگ‌سازی نهادینه و مردم اموال خود را برای نیازمندان و امور خیر وقف و هدیه کنند.

وی اضافه کرد: حفظ موقوفات امر بسیار مهمی هست و برخی با سوء استفاده و ارتکاب جرایم خاص به موقوفات تجاوز می‌کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: باید با موقوفه‌خواری مبارزه جدی و قاطع انجام شود و دست کسانی را که قصد تعرض و تجاوز به موقوفات عمومی مردم را دارند کوتاه کرد.

عتباتی یادآور شد: شورای حفظ حقوق بیت المال ظرفیت بسیار خوبی برای تحقق مبارزه با موقوفه خواری است و دادگستری استان با تمام قوا و توان در خدمت مردم و اداره کل اوقاف بوده تا از موقوفات آن‌ها مراقبت و صیانت کند و آن را به دست نیازمندان حقیقی برساند.

وی اذعان کرد: باید از ظرفیت اداره کل اوقاف و امور خیریه در کمک به زندانیان و خانواده آن‌ها که بسیار نیازمند هستند استفاده حداکثری شود، به خصوص در ستاد دیه استان در جرایم غیر عمد اوقاف می‌تواند کمک موثر و خدا پسندانه‌ای را انجام دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از کارهای انجام شده آمادگی این اداره را برای ارتباط بیشتر با ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان اعلام و تاکید کرد: اقدامات موثری در این زمینه  انجام و برای آزادسازی زندانیان به ستاد دیه کمک شده و نیز به خانواده زندانیان هم بسته‌های معیشتی ارسال شده است.

جوانبخت ابراز امیدواری کرد با ارتباط بیشتر با مجموعه دستگاه قضایی استان هم از حمایت‌های آن بهره‌مند شوند و هم کمک‌های انسان دوستانه خود را به ستاد دیه و زندانیان و خانواده‌های آنها تقدیم کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا