ضرورت مبارزه جدی و قاطع با موقوفه‌خواری در آذربایجان‌غربی

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، به نقل از روابط عمومی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی اظهار داشت: اوقاف ظرفیت بسیار بزرگ و معنوی هست که می‌تواند یار و مددکار نیازمندان و مستمندان جامعه باشد و امر وقف که از امور شرعی و دینی کشور اسلامی ما بوده و توصیه بسیاری بر آن شده است، باید با فرهنگ‌سازی نهادینه و مردم اموال خود را برای نیازمندان و امور خیر وقف و هدیه کنند.

وی اضافه کرد: حفظ موقوفات امر بسیار مهمی هست و برخی با سوء استفاده و ارتکاب جرایم خاص به موقوفات تجاوز می‌کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: باید با موقوفه‌خواری مبارزه جدی و قاطع انجام شود و دست کسانی را که قصد تعرض و تجاوز به موقوفات عمومی مردم را دارند کوتاه کرد.

عتباتی یادآور شد: شورای حفظ حقوق بیت المال ظرفیت بسیار خوبی برای تحقق مبارزه با موقوفه خواری است و دادگستری استان با تمام قوا و توان در خدمت مردم و اداره کل اوقاف بوده تا از موقوفات آن‌ها مراقبت و صیانت کند و آن را به دست نیازمندان حقیقی برساند.

وی اذعان کرد: باید از ظرفیت اداره کل اوقاف و امور خیریه در کمک به زندانیان و خانواده آن‌ها که بسیار نیازمند هستند استفاده حداکثری شود، به خصوص در ستاد دیه استان در جرایم غیر عمد اوقاف می‌تواند کمک موثر و خدا پسندانه‌ای را انجام دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از کارهای انجام شده آمادگی این اداره را برای ارتباط بیشتر با ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان اعلام و تاکید کرد: اقدامات موثری در این زمینه  انجام و برای آزادسازی زندانیان به ستاد دیه کمک شده و نیز به خانواده زندانیان هم بسته‌های معیشتی ارسال شده است.

جوانبخت ابراز امیدواری کرد با ارتباط بیشتر با مجموعه دستگاه قضایی استان هم از حمایت‌های آن بهره‌مند شوند و هم کمک‌های انسان دوستانه خود را به ستاد دیه و زندانیان و خانواده‌های آنها تقدیم کنند.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

سه کشته بر اثر آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در این شهر

آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در خرمشهر، سه کشته برجای گذاشت.

11 ساعت ago

آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی

درخواست فرجام خواهی وکلای توماج صالحی در دیوانعالی کشور به ثبت رسید.

11 ساعت ago

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی منتشر شد

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی در سامانه‌ وزارت آموزش و پرورش بارگذاری شد.

11 ساعت ago

سیل مشهد| اولین عکس از دو کودک که سیل جان آن‌ها را گرفت

عکس های مشکلات و بنیامین، کودکانی که در سیل دیروز مشهد فوت کردند.

11 ساعت ago

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور برای استان‌های شمالی هشدار نارنجی صادر کرد.

11 ساعت ago

تهرانی‌ها! از این خیابان‌ها فردا به هیچ‌وجه تردد نکنید!

تمهیدات ترافیکی جشن میلاد امام رضا (ع) در پایتخت اعلام شد.

11 ساعت ago