گیلان

ضعف شبکه بهداشت و درمان آستارا در واکسیناسیون دانش‌آموزان

به گزارش برگزیده های ایران از آستارا، سیدسعید میرقربانی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل فرمانداری خواستار ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون دانش‌آموزان شد و اظهار کرد: در بحث واکسیناسیون دانش‌آموزان خیلی عقب بودیم که این نشان از ضعف شبکه بهداشت و درمان دارد.

وی هم‌افزایی و هم‌راهی اعضای شورای آموزش و پرورش در راستای بهبود و رفع مشکلات این نهاد را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست و بیان کرد: کمک به آموزش و پرورش در اصل کمک به فرهنگ و ایدئولوژی های یک کشور است تا در سایه همدلی نسلی نو و انقلابی تربیت و پرورش یابد.

سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش مهم‌ترین مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه مسائل کلان و خرد آموزش و پرورش می‌باشد، گفت: شوراها، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها آموزش و پرورش را در حل مشکلات فیزیکی و بهداشتی مدارس هم‌راهی کنند.

میرقربانی با اشاره به اینکه یک معلم توانمند، متعهد و مجرب دانش‌آموزان خوب، کاردان و آینده‌ساز را پرورش می‌دهد، افزود: فرهنگیان سخت‌کوش با ایجاد محیطی شاد و بانشاط ضمن آموزش درسی دانش‌آموزان در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری آن‌ها اقدام کنند. 

سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا با بیان اینکه از ظرفیت فرهنگیان توانمند در تولید محتوا استفاده شود، تصریح کرد: پیام‌رسان شاد فرصت مناسبی است تا آموزگاران و دبیران با بارگذاری مطالب آموزشی و تربیتی خلأهای آموزش حضوری را پر کنند.  
به‌گفته میرقربانی مدیران مدارس شرایط حضوری دانش‌آموزان را ارزیابی‌کرده و درصورت برخورداری از فضای کافی و بهداشتی مناسبت نسبت به برگزاری حضوری کلاس‌ها در روزهای آینده اقدام کرده و درخصوص گروه‌بندی دانش‌آموزان، نحوه تشکیل کلاس‌ها و ساعات آموزش اطلاع‌رسانی مناسبی صورت بگیرد. 

توزیع ۷۰۰ بسته لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان نیازمند آستارا

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: مدارس روستایی و عشایری زیر ۱۵ نفر از سه مهر و مدارس روستایی زیر ۳۰ نفر نیز از نیمه دوم مهر ماه به صورت گروه‌بندی آموزش حضوری خود را آغاز کرده‌اند.

سید سجاد موسوی آموزش حضوری مدارس متوسطه دوره دوم شهری را از نیمه دوم آبان و بازگشایی مدارس متوسطه دوره اول شهری را از یک آذر دانست و بیان کرد: زمان آموزش حضوری مدارس ابتدایی شهری پس از بررسی‌های میدانی و کارشناسی‌های صورت‌گرفته متعاقباً اعلام می‌شود.

وی با اشاره به توزیع ۷۰۰ بسته لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان نیازمند اعم‌از کیف، دفتر، خودکار، مداد، مدادرنگی تصریح کرد: این تعداد بسته با همکاری بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، اوقاف و امور خیریه و گروه‌های جهادی با هدف تأمین نیازهای نوشت‌افزاری دانش‌آموزان خریداری و توزیع شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا با اشاره به پی‌گیری‌های مستمر اداره‌کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان گیلان مبنی‌بر به‌سازی سیستم گرمایشی مدارس گفت: لوله کشی پنج واحد آموزشی انجام‌شده که درخصوص نصب کنتور گاز نیازمند همکاری با اداره گاز شهرستان هستیم.

به گفته موسوی از محل اعتبارات نماینده مردم در خانه ملت و سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس به حدود ۴۰ مدرسه نیمه‌برخوردار بالغ‌بر ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات رفاهی، آموزشی و پرورشی ازجمله وایت‌برد، کولر اسپیلت، کامیپوتر، میز، نیکمت، کمد اداری، چاپ‌گر تعلق گرفت.

انتهای پیام /۸۴۰۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا