چهارمحال و بختیاری

ضمانت اجرایی لازم برای احداث پارکینگ از مالکین اخذ شود

ضمانت اجرایی لازم برای احداث پارکینگ از مالکین اخذ شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری، احمدرضا بهرامی اظهار داشت: طبق مقررات و اصول شهرسازی تأمین پارکینگ از ضروریات احداث ساختمان است و چنانچه شخص یا اشخاصی از این اصل تخطی نمایند شهرداری می بایست عوارض تأمین پارکینگ را از ایشان اخذ و نسبت به صدور پایان کار اقدام نماید.

وی افزود: در حال حاضر اخذ جریمه از مالکان چندان عامل الزام آوری برای احداث پارکینگ به حساب نمی آید و لذا با توجه به توسعه روز افزون اماکن شهری و بار ترافیکی معابر می طلبد شهرداری ها از راهکارهای موثرتری جهت الزام مالکان به پیش بینی و احداث پارکینگ استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین ساخت پارکینگ های عمومی را در سطح شهر عامل بسیار مهمی در راستای کاهش میزان سرقت های مرتبط با خودرو عنوان کرد و ابراز داشت: جدای از نقش موثر پارکینگ های عمومی در کاهش سطح ترافیک و روان سازی حمل و نقل احداث این اماکن در نقاط پرتردد شهری می تواند موجب کاهش سطح آسیبهای اجتماعی و بروز برخی جرائم به ویژه سرقت باشد.

بهرامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به وضعیت گستردگی شهر شهرکرد یکی از اصول خدمات رسانی مطلوب به شهروندان را رشد قاعده مند شهر عنوان کرد و گفت: متأسفانه در طرح مسکن ملی شهرکرد اشخاصی متقاضی مسکن هستند که محل زندگی فعلی آنها در شهرستانها و بخشهای استان است و اگر به این موضوع ورود و نظارت جدی صورت نگیرد ما در آینده ما شاهد مهاجرت جمعیت شهرها و روستاها به سمت مرکز استان و توسعه بی رویه فضای شهری شهرکرد خواهیم بود.

در این کمیته سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز با بیان اینکه یکی از شاخصه های پایدار شهری توجه به موضوع ترافیک است بیان کرد: امروزه چگونگی مدیریت ترافیک، پیوندی عمیق با نظم و انضباط اجتماعی پیدا کرده است. وی افزود: در جوامع امروزی ترافیک به تدریج پدیدآورنده نوعی از هنجارها و ارزشها در لایه های مختلف اجتماع شده است که این موضوع مسئولان حوزه کنترل ترافیک شهری را بر آن داشته تا با بررسی و پالایش میزان تراکم ساخت و ساز، تصادفات و فضای باز شهری به نسبت جمعیت، ابعاد اجتماعی ترافیک را با ساخت پارکینگ های عمومی، بزرگراه ها و تقاطع های هم سطح و غیر هم سطح کنترل کنند. وی د ر ادامه تصریح کرد: در سطح شهر شهرکرد نیز ما طی سالیان گذشته شاهد رشد چشمگیر تردد خودرو در خیابانها و معابر شهری و افزایش ساخت وساز بوده ایم و همین امر می طلبد که مسئولان شهری در دو حوزه شهرداری و مسکن و شهرسازی برای احداث پارکینگ در نقاط مختلف شهر و همچنین گسترش معابر و فضای عبور و مرور برنامه ای جامع و مدون را تهیه و به صورت هماهنگ و جهادی وارد عمل شوند.

گفتنی است در کمیته پیشگیری از سرقت استان مصوب گردید مسئولان شهرداری و اداره کل مسکن و شهرسازی با افرادی که در کمسیون ماده ۱۰۰ شهرداری شهرکرد به ساخت پارکینگ محکوم گردیده اند جلسه ای برگزار و جهت ساخت پارکینگ عمومی در نقاط مختلف شهر به عنوان جریمه عدم تأمین پارکینگ با ایشان رایزنی کنند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا