اخبار روز

طراحی عجیب ماشینی که هیوندای برای چین ساخته / عکس

طراحی عجیب ماشینی که هیوندای برای چین ساخته / عکس

این خودرو در کلاس شاسی‌بلندهای کامپکت قرار می‌گیرد و از طراحی جذابی برخوردار است. طبق اطلاعات اولیه، این خودرو با موتور ۲ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری وارد بازار چین خواهد شد.

محصولی از هیوندای یا کیا؟

نکته عجیب اینکه موفاسا بیشتر به تولیدات برند کیا شباهت دارد تا محصولات هیوندای! در نگاه نخست به این خودرو، فرم خاص جلوپنجره و چراغ‌های اصلی آن جلب توجه می‌کند. به‌عبارت دقیق‌تر، طراحی X شکل نمای جلو، یادآور کیا اسپورتیج است. چنین حسی در نمای عقب نیز ایجاد می‌شود؛ زیرا چراغ‌های این بخش بیضی‌شکل هستند و تا حدودی کیا EV6 را در ذهن تداعی می‌کنند.

طراحی عجیب ماشینی که هیوندای برای چین ساخته / عکس

با این حال، در نمای جانبی هویت هیوندای واضح‌تر است. خطوط بدنه شلوغ و تیز و قوس گلگیرها، عناصر طراحی هستند که بیشتر در خودروهای هیوندای و مدلی مانند توسان به‌چشم می‌خورند. اگرچه هیچ عکسی از فضای داخلی هیوندای موفاسا موجود نیست، اما انتظار می‌رود این خودرو تا ۵ نفر را در خود جای دهد.

طبق اطلاعات موجود در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، طول بدنه هیوندای موفاسا ۴۴۷۵ میلیمتر و عرض آن ۱۸۵۰ میلیمتر است. ارتفاع این شاسی‌بلند جدید نیز به ۱۶۸۶ میلیمتر می‌رسد. با چنین ابعادی باید گفت هیوندای موفاسا ابعادی مشابه با کیا اسپورتیج یا توسان دارد.

مشخصات فنی هیوندای موفاسا

موفاسا از موتور ۲.۰ لیتری با ۱۵۸ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. وزن این شاسی‌بلند و یا به‌عبارت بهتر کراس‌اوور، ۴۲۱۰ پوند یا ۱۹۱۰ کیلوگرم است. با این مشخصات موفاسا می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۱۶ مایل در ساعت یا ۱۸۷ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا این شاسی‌بلند کره‌ای در نسخه هیبریدی یا الکتریکی نیز عرضه خواهد شد یا خیر. با توجه به انتخاب نام موفاسا که قطعأ باعث حساسیت وکلای حقوقی دیزنی می‌شود، به‌احتمال قوی این خودرو فقط در بازار چین عرضه خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها هیوندای موفاسا در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۳ به‌طور رسمی پرده‌برداری می‌شود. این نمایشگاه در ماه مارس برگزار خواهد شد.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا