اخبار روز

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به زودی در جلسه علنی مطرح می‌شود

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به زودی در جلسه علنی مطرح می‌شود

– اخبار سیاسی –

اسماعیل حسین‌زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، با اشاره به طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی، گفت: در صورت تصویب این طرح در مجلس، وزارتخانه راه و شهرسازی به ۲ وزارت راه و مسکن و شهرسازی تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است که این طرح به زودی در جلسه علنی مطرح شود، افزود: این طرح ۲ شوری بوده و پس از بررسی این طرح در جلسه علنی و تصویب کلیات آن، طرح برای بررسی جزئیات به کمسیون عمران ارجاع می‌شود.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: پس از بررسی جزئیات طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در جلسات کمیسیون عمران با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه، گزارش کمسیون درباره طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

حسین‌زهی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی چندین معاونت دارد، تصریح کرد: این وزارتخانه زیرمجموعه‌های مختلفی از جمله هواشناسی، بخش ریلی، هوایی و دریایی دارد که رسیدگی به همه این بخش‌ها دشوار است و نیاز به بخش جداگانه دارد.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: لازم است با توجه به مشکلات و معضلاتی که در حوزه مسکن داریم و همچنین اهمیت این حوزه به‌عنوان یک صنعت پیشران، بخش مسکن و شهرسازی به‌ عنوان زیرمجموعه‌ای مهم از این وزارتخانه منفک شود تا بتوان به کمبود‌های این حوزه، رسیدگی ویژه کرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا