آذربایجان غربی

طرح توانمندسازی معلمان مدارس عشایری استان اجرا می شود

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های مرزی کشور دارای بیش از ۳۵ هزار دانش آموز می‌باشد که در مدارس عشایری مشغول به تحصیل هستند و باید توجه ویژه در جهت توزیع نیروی انسانی و معلمان عشایر با برگزاری دوره های توانمندسازی معلمان، دوره های کارآموزی و کارگاه متنوع برای افزایش توان آموزشی معلمین انجام گیرد.

همچنین حدود ۱۹۳ معلم حق التدریسی و سرباز معلم نیز در مدارس عشایری استان مشغول تدریس هستند و شهرستان خوی نیز دارای ۹۵ باب مدرسه عشایری بوده که  ۳۶۹ معلم  مشغول تدریس  و هفت هزار و ۳۳۳ دانش آموز مشغول تحصیل می باشند اما با توجه به کمبود هایی که مدارس عشایری از لحاظ آموزشی و امکانات دارند باید مورد توجه خاص مسئولان قرار گیرند.

رئیس اداره عشایر آموزش وپرورش آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت کیفیت آموزشی در مدارس عشایری اظهار داشت: درسطح استان آذربایجان غربی ، شهرستان خوی جزء مناطقی محسوب می شود که دارای فرهنگ غنی و آداب و رسوم سنتی است و ما نیز نهایت سعی وتلاش خود رابرای حفظ این میراث ارزشمند وانتقال آن به نسل آینده را خواهیم داشت و برای حفظ این میراث گرانبها و رسیدگی به مشکلات مدارس عشایری منطقه، نیاز ها وکمبودها مورد بررسی واقدامات مهمی در این زمینه صورت می گیرد.

نسرین پاکدوست بر رعایت عدالت در ارائه امکانات و تجهیزات آموزشی به مدارس عشایری تاکید و تصریح کرد: رفع نیازهای سخت افزاری برای حیطه آموزش در عشایر ضروری است.

وی افزود: طرح توانمند سازی معلمان مدارس عشایری اجرا می شود و این دوره ها به جهت محروم بودن دانش آموزان این مناطق با ارزش بوده و هدف از برگزاری این طرح ارتقا سطح کیفی معلمان مدارس عشایری است.

این مقام مسئول بیان کرد: دوره توانمندسازی معلمان مدارس عشایری برای اولین بار در سطح استان در شهرستان خوی برگزار می‌شود و این امر بیانگر آن می باشد که رسیدگی بر مدارس عشایری از اولویت های آموزش وپرورش شهرستان بوده و برگزاری این دوره جهت گسترش تمامی فعالیت‌های اجتماعی ، فرهنگی وسایردرمناطق عشایری کارساز و مؤثر خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش خوی نیز با اشاره به توانایی دانش آموزان عشایری اظهار داشت: دانش‌آموزان عشایری از ضریب هوشی بالا برخودار هستند و با پشتیبانی مسئولان می‌توان در راستای عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی آنان گام برداشت.

غلامرضا نظرعلیلو افزود: دانش‌آموزان عشایری از بسته‌ها و امکانات آموزشی و فرهنگی همچون سینما، پدر و مادر باسواد و موارد مشابه محروم هستند و باید شرایطی فراهم کرد که آنان نیز افق روشنی پیش‌رو داشته باشند.

وی گفت: بسط و توسعه عدالت و رفع محرومیت های آموزشی به واسطه گسترش انواع مدارس و تخصیص تجهیزات در مناطق عشایری همواره از اولویت های اصلی آموزش و پرورش شهرستان خوی بوده است و بیش از ۱۵۰ معلم چند‌پایه‌ای مدارس عشایری شهرستان خوی در ادوره توانمندسازی معلمان مدارس عشایری شرکت دارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش خوی بیان کرد: سعی ما درآموزش وپرورش شهرستان بر آن است تا مرز بندی در بین مدارس شهرستان وجود نداشته باشد.

گزارش از حامد علی بک زاده

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا