اجتماعی

طرح توسعه موزه ارامنه در دستور کار شورای خلیفه‌گری/ مشکلات مالی اداره کلیساها و مدارس

آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی برگزیده های ایران، از طرح توسعه موزه ارامنه خبر داد و گفت:‌ با توجه به اینکه موزه فعلی استانداردهای لازم را ندارد طرح توسعه موزه در دستور کار شورای خلیفه‌گری ارامنه قرار گرفته است.

وی افزود: موزه فعلی مساحت کمی دارد و همین موضوع باعث شده تا اشیاء موزه‌ای به درستی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار نگیرد به همین جهت شورای خلیفه‌گری ارامنه تصمیم گرفت تا بر مبنای طرح توسعه این موزه را به چند طبقه تبدیل کند.

شاوردیان تصریح کرد: قرار است در این طرح مدرسه‌ای که در کنار کلیسا قرار دارد مثل موزه معاصر ایران در چند طبقه تبدیل به موزه شود البته این اقدام هزینه بالایی دارد که امیدواریم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ما را حمایت کند.

وی گفت: با توجه به اینکه خیابان سی تیر گذر ادیان است بنا داریم تا کتابخانه‌مان را هم در همین موزه بنا کنیم حتماً باید با وزیر میراث فرهنگی جلسه‌ای داشته باشیم تا مبنای توسعه موزه مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به حذف ردیف اقلیت‌های دینی در بوجه امسال، گفت: البته به ما گفتند که به دلیل ادغام‌هایی که صورت گرفته این بودجه جداگانه حذف شده اما ما باز هم چیزی ندیدیم البته طی صحبتی که با کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم قول دادند تا این ردیف احیا شود البته امسال بحث بودجه بیشتر به سمت ردیف‌های فرهنگی رفته و ما امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت برای اقدامات فرهنگی استفاده کنیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در خصوص اداره کردن کلیساها و مدارس با مشکل مالی مواجه هستیم،‌گفت:‌با توجه به مشکلات اقتصادی کمک‌هایی که گاها از سوی شهرداری‌ها هم صورت می‌گیرد چندان مؤثر نبوده ما مشکل کسری بودجه داریم اما امیدواریم با تعامل و همکاری دولت در نهادهای فرهنگی دینی این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا