هرمزگان

طرح حمایت از خانواده و جمعیت نشان بالندگی و گامی رو به جلو است

به گزارش برگزیده های ایران از بندرخمیر، حجت‌الاسلام والمسلمین شعیب صالحی در خطبه‌های ظهر امروز نماز عبادی و سیاسی جمعه بندرخمیر اظهار داشت: جامعه  مسلمان بایستی  با افراطی‌گری با اتکا به قرآن، سنت، عقل و اجماع مقابله کند و این هم زمینه و بستری مناسب برای برادری دینی است.

وی با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(ع)، افزود: یکی از حقوق خدا بر انسان این است که نسبت به او شرک نورزد و این کار را اگر از روی اخلاص انجام دهد خداوند زندگی او را بیمه می‌کند.

فرهنگ عمومی با عامه مردم سر و کار دارد

خطیب نماز جمعه خمیر با بیان اینکه در تقویم ۱۴ آبان مصادف است با روز فرهنگ عمومی، گفت: فرهنگ عمومی با عامه مردم سر و کار دارد و محدود به قشر یا افراد با موقعیت خاص نیست.

حجت‌الاسلام صالحی بیان داشت: فرهنگ عمومی هر آن چیزی است که مردم به‌طور عام در زندگی روزمره با آن سر و کار دارند از نحوه لباس پوشیدن گرفته تا آداب معاشرت و نحوه رانندگی و رعایت حقوق همسایه و صیانت از منابع طبیعی و فضای سبز محلی و توجه به تحصیل فرزندان با ابراز همدردی با نیازمندان آداب و سنن مذهبی و اجتماعی تا رفتار در کوچه شامل فرهنگ عمومی است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری  اصلاح و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه است که ایشان اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم در یک جامعه را فرهنگ عمومی می‌دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمیر گفت: در فرهنگ عمومی باید زمینه‌های ذهنی،  فکری و عاطفی مردم به معارف صحیح اصلاح فرهنگی و بینش مردم و دفاع از ارزش های اسلامی مورد تاکید قرار گیرد.

ضمانت اجرایی فرهنگ عمومی بر عهده مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی عنوان کرد: ضمانت اجرایی فرهنگ عمومی به‌طور غالب بر عهده مردم است یعنی اگر شهروندی از رعایت شاخصی از فرهنگ دینی و اجتماعی سرباز زند باید توسط شهروندان دیگر با الزام  به رعایت شود.

وی بیان داشت: موتور پیش‌برنده در نظام اسلامی برای تحقق فرهنگ عمومی اتکای دین مسیر امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه به عنوان یک واجب فراموش شده کمتر به آن توجه می‌کنیم.

طرح حمایت از خانواده و جمعیت نشان بالندگی و گامی رو به جلو است

امام جمعه شهرستان خمیر گفت: سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در مجلس مجالس نهم و دهم و یازدهم با همتی قابل تقدیر برای تصویب طرح حمایت از خانواده و جوانان جمعیت گامی برداشته شد. شورای محترم نگهبان نیز با اصلاحاتی آن را به تصویب رسانید.

حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: در تنظیم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تلاش شده است تا گذرگاه‌های برون رفت از معضلات جمعیتی نظیر آسیب‌های رشد جمعیت، ارتقای سلامت مادر و فرزند، افزایش خدمات بهداشتی و درمانی برای مادران و کودکان، افزایش سطح سلامت سالمندان، ارتقای خدمات به خانواده‌هایی که فرزند بیشتری دارند، تخفیفات بیمه‌ای، تسهیلات آموزشی و استخدامی و غیره دیده شود.

وی تصریح کرد: هدف این قانون فرزندآوری سالم همراه با در نظر گرفتن مولفه‌های فرهنگی تربیتی رفاهی ارتقای حوزه سلامت بهداشت است بی شک کیفیت رشد رشد جمعیت اهمیت بسزایی دارد حفظ و ارتقای آرامش روحی و روانی خانواده ها دارای ارزش است آموزشهای روانشناسی و پژوهش ها نشان می دهد خانواده هایی که چند فرزند دارند از سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردار هستند.

خطیب نماز جمعه خمیر گفت: نقش اصلی در این میان با تبیین هنرمندانه و فرهنگ‌سازی هوشمندانه و باورمندی در سطح افکار عمومی است در این میان نهادهای فرهنگی رسانه های اجتماعی خصوصاً و رسانه ملی با نهادهای تبلیغی  و نخبگان موثر فرهنگی و اجتماعی باید یک اقدام قرارگاهی هدفمند و با دقت این فرصت طلایی را در طول دهه آینده به عنوان شاخص مهم در فرهنگ عمومی نهادینه کرد و جوانی جوانی جمعیت ایرانیان را تضمین نمایند.

انتهای پیام/۳۲۶۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا