اجتماعی

طرح پوشش بیمه همگانی در استان‌ها در دستور کار قرار گرفت

طرح پوشش بیمه همگانی در استان‌ها در دستور کار قرار گرفت

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، عماد ملازاده با اشاره به موضوع طرح پوشش بیمه همگانی اظهار کرد: پوشش بیمه رایگان جهت مشمولین دهک‌های درآمدی یکم تا پنجم جامعه صورت گرفته و کاهش میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه در دهک‌های درآمدی ششم تا نهم هم انجام شده که نیاز به اطلاع‌رسانی گسترده است.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود، ادامه داد: اطلاع‌رسانی نسبت به شناسایی افراد فاقد بیمه، رایگان شدن دهک‌های ۱ تا ۵ و کاهش پرداخت حق بیمه در دیگر دهک ها صورت بگیرد.

بیمه‌شدگان بیمه سلامت مراقب سودجویان و کلاهبرداران باشند

سرپرست روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برگزاری جلسات با نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، معاونت‌های بهداشت درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی و صدا و سیما به منظور اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های جمعی و عمومی، استانداری و استفاده از ظرفیت شورای اداری استان، تعامل ناظرین بیمارستانی با مراکز درمانی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تعامل با انجمن‌ ها، موسسات خیریه و سازمان های مردم‌نهاد جهت شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با ۲۴ انجمن و موسسه خیریه شاخص که جامعه هدف گسترده دارند مکاتبه شده و در این زمینه اطلاع‌رسانی کامل صورت گرفته است.

ملازاده با اشاره به برگزاری پیاده‌روی اربعین یادآور شد: استان‌های مرزی نظیر خوزستان، کرمانشاه و ایلام از این ظرفیت استفاده کنند و اطلاع‌رسانی گسترده در قالب میز خدمت به زائرین صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: برای اطلاع رسانی بیشتر از این طرح با یکی از اپراتورها به عنوان سفیر سلامت رایزنی خواهیم کرد.

سرپرست روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: روابط عمومی‌ های استان‌ها به عنوان بازوان توانمند سازمان می‌توانند در اجرای طرح پوشش بیمه همگانی نقش پررنگی داشته و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

پایان پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا