مرکزی

طرح گردشگری کشاورزی در استان مرکزی کلید خورد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک سید حسن حسینی ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور نمایندگانی از جهاد کشاورزی، امور اراضی و شیلات استان تشکیل شد اظهار کرد: بایستی فرآیند اعطای مجوز گردشگری کشاورزی برای متقاضیان این شاخه از گردشگری تسهیل شود و آماده‌ایم که به مکان‌هایی که دارای مجوز از جهاد کشاورزی هستند مجوز گردشگری کشاورزی ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه گردشگری کشاورزی شاخه‌ای از گردشگری روستایی است که در آن کارآفرینان کشاورزی خدماتی را برای مشارکت عملی بازدیدکنندگان در محیط‌های کشاورزی ارائه می‌کنند افزود: با توجه به افزایش گرایش به انواع گردشگری تخصصی و تغییرات جهانی و ضرورت ارائه خدمات طبق علائق خاص به گردشگران، این شاخه از گردشگری ضروری به نظر می‌رسد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه مجوز گردشگری کشاورزی باعث درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان می‌شود، ادامه داد: برخی از باغ‌ها و مزارع استان جذابیت‌های خاصی برای گردشگران دارند مثلاً درختانی خاص در آنها کاشته شده یا در کنار باغ، استخر پرورش ماهی ایجاد شده است.

حسینی با بیان اینکه گردشگران می‌توانند با حضور در مزارع پرورش ماهی  را ببینند و یا تجربه کنند، یادآور شد: بهره‌برداران کشاورزی با اخذ مجوز می‌توانند تور گردشگری به مزارع و باغ‌های خود ببرند و از این طریق درآمد کسب کنند.

وی گردشگری کشاورزی را شامل فعالیت‌هایی دانست که در آنها یک بازدیدکننده در مزرعه و یا دیگر محیط‌های کشاورزی با اهداف آموزشی و تفریحی و یا گذران اوقات فراغت، انجام می‌دهد و در این باره گفت: مزرعه‌داران نیز می‌توانند هنگام برداشت، هم محصولات خود را به فروش برسانند و هم از طریق گردشگری درآمد کسب می‌کنند گردشگران در ازای برخورداری از این خدمات، هزینه‌ای را به کشاورز می‌پردازند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان داشت: فعالیت‌های تفریحی از قبیل برگزاری تور پیاده‌روی، تفریح، اسب و کالسکه سواری، بالن‌سواری بر فراز مزرعه، عکاسی و نقاشی نیز در این طرح می‌گنجند و فرآورده‌ها و محصولات کشاورزی و دامی، آشپزی و عرضه غذاهای محلی نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا