خراسان شمالی

طعم بد آب، تا اواسط آبان‌ماه مهمان بجنوردی‌ها/ ساقی از مردم عذرخواهی کرد

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، غلامحسین ساقی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص بوی نامطبوع آب بجنورد اظهار کرد: تأمین آب شرب و بهداشتی مردم در تمام جوامع از ۲ روش استفاده می‌شود، آب سدها که در بجنورد، شیروان و اسفراین هم از این روش استفاده می‌شود و یا از آب حاصل از چاه‌هاست.

وی گفت: آب حاصل از منابع زیرزمینی کمترین آلودگی را نسبت به سایر موارد دارد اما به دلیل ظرفیت آن ترجیح بر این است که از منابع آب‌های سطحی و سدها استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی افزود: منابع آب‌های سطحی ایراداتی هم دارد که از عوامل محیطی تأثیرپذیری دارند ازجمله دما و سایر عوامل آلوده‌کننده آب.

وی تصریح کرد: در زمان‌های تغییر دما و تبدیل دمای سرد به گرم و برعکس که در فروردین و مهر ما اتفاق می‌افتد، به دلیل ایجاد لایه‌های حرارتی در سدها، کیفیت آب دریافتی تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد.

ساقی گفت: در سد شیرین دره به دلیل حجم بالای آب نسبت به سایر سدهای استان حادتر است، در چنین مواقعی دریافت آب با طعم و بو همراه خواهد بود مانند چند روز اخیر در شهرستان بجنورد.

وی افزود: ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل طعم نامطبوع آب این روزهای بجنورد، باید گفت، تسویه خانه‌های آب قابلیت تغییر و حذف طعم و بوی آب را ندارند اما قول خواهیم داد تا اواسط آبان ماه این موضوع حل شود.

ساقی در پایان گفت: حسن استفاده از آب شیرین دره این بوده که تاکنون ازلحاظ کمیت مشکلی در تأمین آب نداشته‌ایم.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا