قزوین

طلاب با تکیه بر دانش برای تبلیغ آمادگی داشته باشند/حاج علی‌اکبری روحانی عدالت‌خواهی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه در استان قزوین با حضور در مدرسه علمیه تاکستان با طلاب این حوزه دیدار کرد و به سوالات ایشان پاسخ داد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مدرسه علمیه تاکستان اظهار کرد: اولین حکم تبلیغ برای انبیا از جمله برای رسول گرامی اسلام صادر شده است، لذا مبلغ یعنی کسی که حرفی برای گفتن داشته باشد و بتواند به دیگران ابلاغ کند و این رسالت مهم امروز بر عهده طلاب قرار داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیان معنوی موضوعات در تبلیغ و کلام مبلغ بسیار اثرگذار است، بیان کرد: برخی ممکن است در سطح بسیار بالایی کتاب و جزوه حفظ کرده باشند اما کلامشان معنویت و روح نداشته باشد؛ مرحوم آیت الله شالی معمولا در مجالس سعی می‌کرد بر طبق عادت قرآن را بگشاید و هر صفحه‌ای که  ‌آمد در مورد آن سخن بگوید که همواره سخنانشان به دل مردم می‌نشست چون مردم یک اکسیر و معنویتی از کلام او می‌دیدند که بر آن‌ها تاثیر می‌گذاشت.

 

طلاب باید همواره برای تبلیغ آمادگی داشته باشند

امام جمعه قزوین اظهار کرد: طلاب باید همواره برای تبلیغ آمادگی داشته باشند که این آمادگی با اخلاص و دانش لازم، امکان‌پذیر است؛ بنابراین اگر علم مفید و معنویت و اخلاص با هم همراه باشند حتما تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: طلاب باید محافلی برگزار کنند و به سخنرانی و نقد و رصد یکدیگر بپردازند؛ این اقدام  بسیار مفید است و موجب می‌شود آمادگی بیشتری برای تبلیغ کسب کنند.

وی با اشاره به رسالت طلاب و روحانیون در مساجد اظهار کرد: شخصی که وارد مسجد می‌شود باید مدیریت فرهنگی و جهادی داشته باشد و معانی دینی و ایمانی و محتوای قرآنی و اهل بیتی را فرهنگ‌سازی کند، همچنین با محلات و مدارس اطراف مساجد ارتباط برقرار کند و آن‌ها را به مساجد دعوت کنند؛ اینها مسائلی است که امروز باید تقویت شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری یک طلبه عدالت خواه است

امام جمعه قزوین در مورد سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری تشریح کرد: آنچه را که ما در فضای مجازی می‌بینیم با آنچه حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری مطرح کرده بسیار تفاوت دارد چون اگر اصل سخنان او را بشنویم متوجه منظورش خواهیم شد لذا اگر بخواهیم ازطریق فضای مجازی قضاوت کنیم واقعا ظلمی در حق ایشان است چون حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری یک روحانی عدالت خواه است و آنچه در فضای مجازی منتشر شده با اصل مطلب متفاوت است و متاسفانه سخنان ایشان تقطیع شده بود.

 

فرمایشات حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تضادی با استکبارستیزی نداشت

آیت‌الله عابدینی در مورد سخنان حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی(حفظه الله) خاطرنشان کرد: منظور حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی(حفظه الله) در تضاد با استکبارستیزی نبود بلکه منظور ایشان تقویت ارتباطات است و کسانی که انتقاد داشتند نیز هدفشان اتهام به جامعه مرجعیت نبود، برخی در فضای مجازی به دنبال منافع خود از این ماجرا بودند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا