اخبار روز

طنین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در ۱۱۰۰۰۰ مدرسه کشور

طنین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در ۱۱۰۰۰۰ مدرسه کشور

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، امروز بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز رهسپار ۱۱۰ هزار مدرسه کشور شدند و سال تحصیلی جدید رسما آغاز شد.

رضا مراد صحرایی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در آموزشگاه شهید کمندی ضمن تبریک این ایام به ارائه گزارشی از وضعیت شروع سال تحصیلی پرداخت و بیان کرد: مراسم آغاز سال تحصیلی به طور همزمان در حال اجراست و بسیاری از اعضای هیئت دولت در سراسر کشور به همین مناسبت در مدارس مختلف حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵۰ مدیر، معاون و سازمان‌های تابعه در کنار مقامات استانی در مراسم آغاز سال تحصیلی حضور دارند و در سراسر ایران در این جشن حاضر هستند.

جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز از شنبه اول مهر

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم، بیش از ۳.۵ میلیون مترمربع فضای آموزشی تحویل داده شده است و امسال در کنار ساختن ۲  هزار و ۲۰ مدرسه می‌توان به ساخت مدارسی همچون این آموزشگاه به همت سازمان نوسازی مدارس کشور ظرف ۱۲۰ روز اشاره کرد.

صحرایی اظهار کرد: امروز شاهد آن هستیم که با شعار “ما می‌توانیم” مدرسه را نقطه آغاز قوی شدن ایران عزیز کنیم و به امید ساختن ایران سربلند، زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم آوریم.

همچنین محمدمهدی کاظمی؛ رئیس پروژه بازگشایی مدارس ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به معلمان و دانش آموزان گفت: در سال تحصیلی  جدید آمادگی پذیرش ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در ۱۰۰ هزار مدرسه را داریم.

وی ادامه داد: امروز جشن بازگشایی مدارس در همه مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود و ریاست جمهور و وزیر آموزش و پرورش نیز در یکی از مدارس استان تهران در بهارستان حضور دارند تا زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت به صدا درآید و این زنگ به طور همزمان در مدارس سراسر کشور به صدا در می آید.

معاون آموزش متوسطه گفت: بیش از ۱۵۰ میلیون جلد کتاب در ۹۹۰ عنوان تولید شده است و در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش قرار گرفته است و امروز تقدیم دانش‌آموزان می‌شود.

وی گفت: همه دانش‌آموزانی که در سامانه مربوط به ثبت‌نام کتاب درسی ثبت سفارش داشتند، کتاب‌های خود را تحویل می‌گیرند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا