اخبار روز

طوفان با سرعت ۹۴ کیلومتر سیستان را درنوردید/ ۷۳۳ نفر راهی مراکز درمانی شدند

طوفان با سرعت ۹۴ کیلومتر سیستان را درنوردید/ ۷۳۳ نفر راهی مراکز درمانی شدند

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، موج جدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه بار دیگر از از صبح روز ۱۹ مردادماه منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و همچنان تداوم دارد.

شرایط وزش طوفان گرد و خاک به نحوی است که بنابر تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، امروز تمامی ادارات و بانک‌ها در پنج شهرستان منطقه سیستان به جز دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات‌رسان تعطیل اعلام شده است.

«محسن حیدری» مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران با اشاره به اینکه بامداد امروز وزش باد شدید تا بیشینه سرعت ۹۴ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به سه هزار متر کاهش داد، افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا دو هزار متر کاهش داد.

وی بیان کرد: وزش باد شدید و گردوخاک تا چهارشنبه در منطقه سیستان تداوم دارد و در بعضی ساعات طوفان گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی استان، افزایش غبار و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.

حیدری گفت: در پی این شرایط جوی نامطلوب توصیه می‌شود در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود و از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری شده و از کار در ارتفاعات جداً پرهیز شود.

«محمدایمان آبیلی‌نژاد» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران اظهار داشت: در پی موج جدید وزش طوفان از ۶ صبح ۱۹ مردادماه تا صبح امروز، ۷۳۳ نفر به مراکز درمانی منطقه سیستان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا