اردبیل

طوفان بی‌سابقه در اردبیل/ سرعت وزش باد به ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت رسید

سیاوش محمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل اظهار کرد: پیرو هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۳۳، مورخ ۲۸ آذر ۱۴۰۰ وزش باد از شامگاه گذشته در اردبیل آغاز شده و سرعت وزش باد در شهر اردبیل به ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت رسید که طی دوره آماری بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: حداکثر سرعت باد ثبت‌شده در شهر اردبیل طی دوره آماری، ۱۳۳ کیلومتر بر ساعت بوده که در ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ ثبت شده است.

وزش باد شدید تا روز جمعه تداوم دارد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: وزش بادهای شدید تا روز جمعه در تمامی مناطق  استان به‌خصوص مناطق مرکزی و شهرستان گرمی تداوم خواهد داشت که در طی مدت مذکور توصیه می‌شود از تردد در اطراف ساختمان‌های نیمه‌کاره و صعود به ارتفاعات اجتناب شود.

محمدی بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز آسمان استان صاف تا نیمه‌ابری بوده اما وزش باد تند تا شدید تا فردا در سطح استان تداوم یافته و به‌تدریج از شدت آن کاسته می‌شود و با فعالیت سامانه بارشی طی امشب و فردا (چهارشنبه یک دی) همزمان با وزش باد در بیشتر مناطق استان بارش رگباری پیش‌بینی می‌شود.

شرایط زمستانی در استان اردبیل حاکم می‌شود

وی ادامه داد: بارش در شمال استان به‌صورت باران اما در مناطق مرکزی و جنوبی باران و برف انتظار می‌رود و از روز پنج‌شنبه با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن وزش بادها، با نفوذ توده هوای سرد و مرطوب به منطقه، شرایط زمستانی در استان حاکم می‌گردد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی روزهای ۲ تا ۵ دی، ضمن کاهش محسوس دمای هوا آسمان استان غالباً ابری و مه آلود شده و در مناطق جنوبی، مرکزی و شهرستان گرمی بارش برف (در شمال استان بارش باران و برف) را شاهد خواهیم بود؛ اوج بارش برف توام با هوای سرد در روزهای جمعه و شنبه (با کمینه دمای منفی ۷ تا ۱۰ درجه سلسیوس) خواهد بود.

محمدی اظهار کرد: تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ایجاد خسارت به گلخانه‌ها، بنرها و سازه‌های موقت، صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، اجتناب از سفرهای غیرضروری و مجهز نمودن وسایط نقلیه به تجهیزات زمستانی، تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغ‌داری‌ها، آماده‌باش راهداری برای محلول‌پاشی و نمک‌پاشی در سطح جاده‌ها برای روزهای پیش رو توصیه می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا