Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ظاهر شدن «انگشت‌مرگ» در اعماق تاریکی!/ عکس - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

ظاهر شدن «انگشت‌مرگ» در اعماق تاریکی!/ عکس

ظاهر شدن «انگشت‌مرگ» در اعماق تاریکی!/ عکس


دریافت ۴ MB

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، اگرچه این پدیده از دهه ۱۹۶۰ تاکنون شناخته شده است اما برینکل‌ها به ندرت ثبت شده‌اند. این پدیده تنها در شرایط خاص در مناطق قطبی زمین، زیر بلوک‌های یخ شناور دریا رخ می‌دهد.

برخلاف آب شیرین منجمد، یخ روی سطح اقیانوس از دو عنصر تشکیل شده است. کریستال یخ نسبتاً خالص است، زیرا آب بیشتر نمک را در طول فرآیند انجماد حذف می کند. آب شور باقیمانده به دلیل دمای انجماد پایین، مایع باقی می‌ماند و کانال‌های نمکی بسیار شور در بلوک یخ متخلخل ایجاد می‌کند.

هنگامی که این یخ دریا می شکافد و آب شور را به اقیانوس های باز می ریزد، برینکل تشکیل می شود. از آنجایی که آب نمک از آب اطراف آن سنگین‌تر است، در حالی که آب نسبتاً شیرینی که با آن در تماس است منجمد می‌شود، به کف اقیانوس فرو می‌رود. این فرآیند به برینکل اجازه می دهد تا به سمت پایین رشد کند.

ظاهر شدن «انگشت‌مرگ» در اعماق تاریکی!/ عکس

گاهی اوقات، برنیکل ممکن است به کف دریا برسد، همانطور که در فیلم ضبط شده است. همانطور که رشد می کند، موجودات مختلفی را در اطراف خود صید می کند، مانند جوجه تیغی دریایی و ستاره دریایی.

در فصل‌های زمستان در قطب جنوب، هوای بالای کوه‌های یخ می‌تواند به دمای -۲۰ درجه سانتی گراد برسد. با این حال، در مورد آب دریا که حدود -۱.۹ درجه سانتیگراد است، همین اتفاق نمی‌افتد.

منبع: EARTHARCHIVES

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا