سمنان

ظرفیت تولید مرغ استان سمنان چقدر است؟

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، حمیدرضا حسینی عصر امروز در جلسه پیشگیری و بررسی وضع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: با برودت و سرمای هوا در فصول سرد سال، وضع ویروس عامل آنفولانزای حاد پرندگان نیز ماندگاری بیشتری پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ استان سمنان بیش از ۶۰ هزار تن است، گفت: بالغ‌بر ۴۸۶ واحد پرورش طیور صنعتی با ظرفیت بیش از ۱۳ میلیون پرنده در استان فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان عنوان کرد: ما مجموعه فرآیندهایی را برای صیانت از این واحدهای تولیدی در حوزه اشتغال و تولید آن‌ها در دستور کار قرار می‌دهیم.

حسینی بیان کرد: مدیریت ریسک و مدیریت بحران دو فرآیندی است که همواره توسط دامپزشکی استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مهاجرت و اقامت پرندگان مهاجر، عامل اصلی نشر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است، افزود: با اقدامات انجام گرفته، تمامی آزمایش‌ها در حوزه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان سمنان انجام می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه راهکار مبارزه با این بیماری، تقویت تیم‌های نظارت، تصمیم و اقدام به‌موقع است، افزود: همکاری بین‌بخشی در بحث مبارزه با بیماری‌های مشترک بین دام و طیور و انسان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حسینی گفت: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار و تجهیز به‌موقع، می‌تواند مجموعه دامپزشکی استان سمنان را در زمینه مبارزه با این بیماری و سایر بیماری‌های مشترک یاری دهد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا