خراسان رضوی

عالم اهل سنت: رسالت پیامبر(ص) ما را گرد هم جمع کرد/ روستای جوزقان سمبل وحدت است

به گزارش برگزیده های ایران از تایباد، مولوی عبدالله رحیمی امشب در مراسم هفته وحدت که‌ در مسجد امام جعفر صادق علیه‌السلام این روستا برگزار شد گفت : میلاد پیامبر گرامی اسلام در ربیع‌الاول است و این‌که دقیقاً چه روزی است اختلاف و مشکل نیست و آنچه تدبیر مهم اندیشمندان اسلامی خصوصاً بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران است انتخاب این مقطع تاریخی به‌عنوان هفته وحدت است.

امام‌جمعه اهل سنت روستای جوزقان ادامه داد : رسالت ما را گرد هم جمع کرد و ادعای ما این است که ما داعی به خیر هستیم، چرا که ما امت پیامبر اسلام هستیم، دعای ما کامروایی کل جامعه‌ انسانیت است.

وی گفت: روزی که پیامبر اکرم(ص) به مدینه مشرف شدند طوایف مختلفی در جنگ و اختلاف بودند اما به برکت وجود پیامبر اسلام باهم برادر شدند.

مولوی رحیمی اظهار کرد : اختلاف‌افکنی بین مسلمانان از ابتدای تاریخ اسلام وجود داشته است، اهل کتاب از ابتدای رسالت در تفرقه و اختلاف بین مسلمانان کوشیدند اما باتدبیر پیامبر اکرم این مکرها در نطفه خفه شد.

وی ادامه داد: مسلمانان باید تقواپیشه کنند، نیاز جامعه اسلامی توجه به مؤلفه‌های همبستگی و اشتراکات هست، معنی وحدت این نیست که جوان سنی شیعه شود و جوان شیعه سنی شود و هر کس در این زمینه تلاش کند برای انگلیس تلاش و به اسلام خیانت کرده است، مسلمانان باید با عقلانیت از اقدامات احساسی که باعث تفرقه می‌شود پرهیز کنند.

امام‌جمعه اهل سنت روستای جوزقان یادآور شد: هیچ آیینی این‌همه صفا و صمیمیت و دوستی را ترویج نکرده است، خداوند همه ما را یک امت واحده یاد می‌کند، ما وقتی کتاب و قبله و پیامبر مایکی است اعتقاد به آخرتمان یکی است دیگر چیزی برای تفرقه نداریم

وی با تأکید بر اینکه اسلام یک‌ شاهراه است و هر یک از مذاهب اسلامی بخواهد دیگری را نفی کند به تاریکی رفته است، بیان کرد:  روستای تلفیقی جوزقان سمبل وحدت و اتحاد است و این برای ما یک افتخار بزرگ است که شیعه و سنی در کنار هم در همسایگی هم در کار و زندگی با هم شریک هستند و در صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند.

مولوی عبدالله رحیمی تأکید کرد: تحریک احساسات چه از جانب شیعه و چه از جانب سنی و ایجاد تفرقه را محکوم می‌کنیم و معتقدیم وحدت تنها راه پیشرفت جامعه اسلامی است.

در ادامه امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) گفت: امروز نیاز نیست ما بگوییم مردم با هم خوب باشید ، هدف از برگزاری مراسمات هفته وحدت این است که ما دشمن خود را بشناسیم تا دشمن ورود نکند و شیعه و سنی را در مقابل هم قرار دهد.

حجت‌الاسلام سید هادی حسینی‌کیا  افزود:  اسلام انسان‌ها را از بند قومیت و ملیت رهایی بخشید ، هدف دشمنان از بین بردن اسلام است و شیعه و سنی فرقی ندارد ، امروز دنیای کفر ، قرآن و اسلام و پیامبر و بزرگان دین را هدف قرار دادند ، ما مسلمانان باید بیدار باشیم و از تفرقه‌افکنی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا