سمنان

عامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری برخی شهروندان شناسایی شد!

عامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری برخی شهروندان شناسایی شد!

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان ،سرهنگ محمدرضا فدائیان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام شکایت دو تن از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به صورت غیر مجاز به حساب کاربری آنها دسترسی پیدا کرده است ،با توجه به اهمیت موضوع پرونده تشکیل و پیگیری آن به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت .

وی افزود :ماموران پلیس فتا با توجه به اظهارات شکات و مستندات جمع آوری شده، با استفاده از سامانه‌های هوشمند پلیسی و انجام اقدامات فنی، در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی متهم به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ فدائیان با بیان اینکه متهم در ابتدا منکر هر گونه عمل مجرمانه شد و سعی در فریب به کارآگاهان پلیس را داشت، اضافه کرد:متهم در ادامه بامشاهد مستندات و ادله غیرقابل انکار پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و علت آن را انگیزی شخصی اعلام کرد و با تکمیل پرونده ، جهت ادامه رسیدگی به مرجع قضایی اعزام شد.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۷۲۹ قانون مجازات اسلامی بیان داشت: برابر قانون هرگاه شخصی به صورت غیرمجاز به داده ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است، لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی ،از عموم مردم خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.

۲۳

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا