اجتماعی

عبور بالگرد ناسا از رکورد ۱۰۰ دقیقه پرواز در مریخ

عبور بالگرد ناسا از رکورد ۱۰۰ دقیقه پرواز در مریخ

– اخبار ویژه نامه‌ها –

به خبرنگار گروه فضا و نجوم خبرگزاری برگزیده های ایران ، بالگر ناسا با نام نبوغ (Ingenuity) در  پنجاه و هفتمین پرواز خود در جو سیاره مریخ، موفق شد از رکورد ۱۰۰ دقیقه پرواز عبور کند.

این بالگرد که در در ۱۸ فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی به همراه با مریخ‌نورد استقامت (Perseverance) در جو سیاره مریخ  فرود آمده بود، تاکنون ۵۷ پرواز موفق داشته و مجموعاً ۱۰۲.۴ دقیقه در جو مریخ پرواز کرده است.

احتمال حیات باستانی در سیاره سرخ توسط مریخ‌نورد استقامت

این بالگرد پیش از این نیز در بیست و پنجمین پرواز خود که در ۱۸ آوریل ۲۰۲۰ انجام شد، رکوردهای جدید از جمله بالاترین سرعت و بیشترین مسافت طی شده در طول یک پرواز را ثبت کرده بود.

به گفته Space، بالگرد نبوغ در ابتدا وظیفه داشت نشان دهد که جو نازک سیاره سرخ، اکتشافات هوایی در مریخ  را امکان‌پذیر کرده است. این بالگرد کوچک پس از یک ماه به پنج پرواز مورد نظر ناسا در این ماموریت رسید. سپس ناسا ماموریت آن را تمدید کرد و از آن زمان در جهت ترسیم مسیر پیش روی مریخ‌نورد استقامت، خدمت می‌کند.

به گفته ناسا، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، موفقیت بالگرد نبوغ راه را برای بالگردهای آینده مریخی هموار خواهد کرد. ناسا در حال کار بر روی بالگردهای بزرگتر و توانمندتری است که می‌توانند به تنهایی اکتشافات مریخی انجام دهند و داده‌ها را حتی در مکان‌های صعب‌العبور جمع‌آوری کنند و بخش‌های بزرگی از سطح سیاره سرخ را پوشش دهند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا