اخبار روز

عجیب اما واقعی؛ نتانیاهو گزینه‌ای برای جایزه صلح نوبل!

عجیب اما واقعی؛ نتانیاهو گزینه‌ای برای جایزه صلح نوبل!

به گزارش سایت ارم نیوز، این وعده توسط رسانه‌های مذکور به نقل از ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاست خارجی  در جریان گفت‌وگو با موسسه کارنگی بازتاب داده شده است.

ارم نیوز درباره صحت این خبر نوشت: در حساب توئیتر نولاند و رسانه‌های آمریکایی به این اظهارات اشاره نشده و تنها به صحبت‌های این مقام آمریکایی درباره کریمه مبنی بر اینکه تاسیسات نظامی روسیه در این منطقه اهدافی مشروع برای اوکراین هستند و واشنگتن از کی‌یف بابت حمله به این تاسیسات حمایت می‌کند، اشاره شده است.

طبق این گزارش، پس از پیگیری‌های بیشتر مشخص شد که به اظهارات نولاند درباره اعطای جایزه صلح نوبل به نتانیاهو، در حساب کاربری ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تلگرام پرداخته شده است.

زاخاروا در پیامی در این حساب کاربری نوشت: نولاند به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل وعده داده است که اگر ولادیمیر پوتین را به خروج نیروهای روسیه از اوکراین متقاعد کند، جایزه صلح نوبل به او داده خواهد شد.

وی خطاب به این مقام آمریکایی تاکید کرد: ویکتوریا، بهتر است که جایزه نوبل برای حل و فصل منازعه خاورمیانه و برپایی کشور مستقل فلسطین داده شود، یا اینکه این مساله هم غیر واقعی است؟ یا شاید این بهار این چنین بر ساکنان کاخ سفید تاثیر گذاشته است؟

زاخارووا ادامه داد: راستی نمی‌دانستم، نولاند، تصمیم گیرنده کمیته نوبل است.

این اظهارات درحالی مطرح شده است که الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به عنوان نخستین مقام اسرائیلی از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین به کی‌یف سفر کرده است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا