قم

عدالت در توزیع خدمات شهری قم برای مردم قابل لمس شود

معصومه آمره  در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تشکیل کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای شهر قم از اوایل شهریورماه در شورای ششم شهر قم اظهار کرد : این کمیته در راستای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر داشتن پیوست عدالت در تصمیمات و لوایح و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار شکل گرفته و هدف از آن، توجه خاص به مسئله توسعه متوازن شهری است.

وی افزود: توزیع عادلانه منابع و امکانات ، نه یک برنامه کوتاه یا حتی بلندمدت است بلکه باید به عنوان یک اصل از اصول اساسی مدیریت شهری در قم نهادینه گردد.

رئیس کمیته توزیع عادلانه خدمات شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه از زمان تشکیل کمیته با همراهی شهرداران مناطق و بسیج محلات، بازدیدهای میدانی از سطح محلات مختلف شهر قم صورت گرفته است گفت : جلسات متعددی هم با مسئولان ذیربط در شهرداری ، گروه‌های جهادی ، صاحب نظران و معتمدان محلات در همین ارتباط برگزار شده است.

وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که طی یک صد روز گذشته و بعد از تشکیل این کمیته اجرایی شده‌اند می‌توان به نظارت میدانی و حضور در محلات با هدف تعیین نیازها و تعیین اولویت های محلات با مشارکت مردمی ، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مساجد و جلسات مستمر با فعالان اجتماعی برای جلب مشارکت در توزیع عادلانه خدمات و امکانات اشاره کرد.

آمره با بیان اینکه کمیته توزیع عادلانه در قالب شورای شهر قم فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند گفت: بر این اساس و ذیل برنامه‌های کمیسیون‌های خدمات شهری و امور زائرین، فرهنگی و اجتماعی، عمران و حمل و نقل، اقدامات گوناگونی بر اساس امور محول شده به کمیته در دست اقدام بوده یا انجام گرفته است.

وی تصریح کرد : همکاری علمی و تخصصی با دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری قم و تعریف پروژه‌ها با مقیاس محلی و تعیین سیاست محله‌محوری در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم ، از دیگر برنامه‌های این کمیته بوده که طی سه ماه گذشته اجرایی شده است.

آمره با بیان اینکه روند عدالت‌محوری با تکیه بر ظرفیت‌ها و امکانات شهر هوشمند شتاب بیشتری خواهد داشت گفت : بر این اساس و در قالب کمیته، پیگیر موضوعات هوشمندسازی و فناوری اطلاعات در کمیته IT شورای شهر نیز هستیم.

وی همکاری با دستگاه‌های اجرایی و استانی را از دیگر برنامه‌های کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات برشمرد و افزود: با حضور نماینده ویژه استاندار در این کمیته، روند رسیدگی به مشکلات محلات به ویژه در مناطق کم برخوردار تسریع خواهد شد.

رئیس کمیته توزیع عادلانه خدمات شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: آنچه طی یکصد روز گذشته به انجام رسیده، بسترسازی مناسبی برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌هایی است که در نهایت به توزیع عادلانه امکانات و خدمات در سطح شهر می‌انجامد؛ روندی که باید جزو سیاست‌های کلان و راهبردی شورا و مدیریت شهری قم بوده و به تناسب مولفه‌های توسعه پایدار، برای همه شهروندان قابل لمس باشد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا