Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
عدم تکمیل راه‌آهن رشت - کاسپین زیبنده استان گیلان نیست/ ضعف‌های مناطق آزاد کشور برطرف شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
گیلان

عدم تکمیل راه‌آهن رشت – کاسپین زیبنده استان گیلان نیست/ ضعف‌های مناطق آزاد کشور برطرف شود

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، سعید محمد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید برای مناطق آزاد یک‌ راهبرد مشخص تعیین شود، اظهار کرد: مناطق آزاد دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادرات و واردات هستند ولی نبود یک‌ راهبرد صحیح و مشخص منجر شده تا عده‌ای این مناطق را مرکز واردات و قاچاق بدانند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به رفع نواقص موجود در مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد در کشور دارای ضعف‌هایی است که این منجر باعث شده تا این مناطق شاخص‌های لازم را کسب نکند.

دبیر مناطق آزاد کشور یکی از راه‌های توسعه مناطق آزاد را شناسایی ظرفیت بازارهای هدف به‌منظور صادرات و افزایش دیپلماسی اقتصادی دانست و بیان کرد: گیلان و دیگر مناطق آزاد کشور به لحاظ صادرات از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند لذا باید با تقویت دیپلماسی اقتصادی، شناسایی ظرفیت‌های توریسم، بازارهای هدف و صادراتی به مسئله ارز آوری و هوشمند سازی خوب عمل کرده و به یک الگوی جهانی مبدل شویم.

محمد، با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی به لحاظ ترانزیت کالا به کشورهای حاشیه خزر و عضو اتحادیه اوراسیا یک‌ ظرفیت بالقوه است، تصریح کرد: در پروژه یک کمربند یک‌راه یا مسیر راه ابریشم جدید، به دنبال آن بودند که کشور را از گردونه رقابت حذف کنند اما امروز با تکمیل بخش‌های مختلف ترانزیتی خصوصاً حمل‌ونقل ریلی، امروز ما حرفی برای گفتن داریم.

وی با انتقاد از وضعیت راه‌آهن رشت_کاسپین گفت: تکمیل ۳۴ کیلومتر راه‌آهن رشت_کاسپین بسیار به رشد اقتصادی منطقه کمک می‌کند ولی متأسفانه سال‌ها این پروژه به طول انجامیده و عملاً غیرفعال بوده و این وضعیت زیبنده استان گیلان نیست.

به گفته مشاور رئیس‌جمهور روس‌ها بسیار علاقه‌مند به همکاری با ایران هستند و در افق برنامه‌های ۲۰۳۰ روسیه، حمل‌ونقل ۲۵ میلیون تن بار از مسیر کریدور شمال جنوب پیش‌بینی‌شده است.

محمد با تأکید بر لزوم تکمیل ۳۴ کیلومتر باقی‌مانده راه‌آهن رشت_کاسپین افزود: این مسیر ریلی زمینه منجر به اتصال خط آهن چابهار و بندرعباس به آن سوی خزر و اروپای شمالی می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا