Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
عراق،‌ الجزایر، مراکش، اردن و اتحادیه اروپا اظهارات اسموتریچ را محکوم کردند - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

عراق،‌ الجزایر، مراکش، اردن و اتحادیه اروپا اظهارات اسموتریچ را محکوم کردند

عراق،‌ الجزایر، مراکش، اردن و اتحادیه اروپا اظهارات اسموتریچ را محکوم کردند

به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اظهارات مدعیانه بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که وجود ملت فلسطین را انکار کرده بود و نیز استفاده‌اش از یک نقشه ادعایی که در آن مرزهای اردن و فلسطین داخل اراضی اشغالی ترسیم شده بود، محکوم کرد و نسبت به پیامدهای آن هشدار داد.

این وزارتخانه در ادامه با تاکید دوباره بر موضعگیری ثابت عراق در حمایت از ملت فلسطین و حقوق آن که شامل مرور زمان نمی‌شود، اعلام کرد، عراق با اظهارات تحریک‌آمیز و تمامی اقداماتی که مغایر حقوق انسانی و اخلاقی ملت فلسطین است، مخالف بوده و توقف این تحولات را خواستار است.

همچنین وزارت خارجه عراق تاکید کرد: زبان خشونت سیستماتیکی که رژیم غاصب اسرائیل در پیش گرفته موجب تنش بیشتر و بحرانی شدن اوضاع شده و مانع دستیابی به هر گونه راه‌حلی می‌شود.

وزارت خارجه الجزایر نیز در بیانیه‌ای به شدت اظهارات تحریک‌آمیز اسموتریچ را محکوم و اعلام کرد: این اقدام خصمانه به سایر نقض‌های برنامه‌ریزی شده این رژیم در حق ملت فلسطین و دارایی‌ها و مقدسات آنها افزوده شد و به منزله نقض آشکار قوانین و منشورهای بین‌المللی است و می‌تواند موجب تشدید تنش‌ها و به خطر افتادن امنیت و صلح در کل منطقه شود.

وزارت خارجه الجزایر در ادامه از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت خواست به مسؤولیت خود در حمایت از حقوق ملت فلسطین برای داشتن کشوری مستقل با پایتختی قدس و احترام به مرزهای آن و نیز مرزهای تمامی کشورهای منطقه از جمله اردن عمل کند.

ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مراکش نیز اظهار کرد، اظهارات تحریک‌آمیز برخی از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی درباره برخی کشورهای عربی و حقوق ملت فلسطین را با نگرانی دنبال می‌کند.

بوریطه تاکید کرد: مراکش همواره مخالف تمامی اقدامات غیرمسؤولانه‌ای است که می‌تواند تحریک‌آمیز و یا دارای تاثیر منفی باشد.

وزیر خارجه مراکش در ادامه نیز گفت: مراکش که پادشاهی آن ریاست کمیته قدس را بر عهده دارد، همواره تاکید کرده که گفتگو و مذاکرات تنها راه رسیدن به راه‌حلی قطعی برای مساله فلسطین در چارچوب احترام به حقوق قانونی ملت آن از جمله تشکیل کشوری بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی است و این موضعگیری با قوانین بین‌المللی، طرح صلح عربی و قطعنامه‌های سازمان ملل مطابقت دارد.

وی افزود: مراکش مخالف اقدامات یک جانبه‌ای است که می‌تواند ما را از راه‌حل دور کند و از هر ابتکارعملی که بتواند به آرامش و رسیدن به راه‌حل تشویق کند، حمایت می‌کند.

اردن و اتحادیه اروپا نیز از تل‌آویو خواستند مخالفت خود را با اظهارات و اقدامات اسموتریچ اعلام کند.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در گفتگوی تلفنی با جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اظهارات مدعیانه اسموتریچ درباره ملت فلسطین و استفاده‌اش از آن نقشه ادعایی را محکوم کرد و آن را اقدامی خطرناک و مردود خواند.

بورل نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد که تل‌آویو باید موضعگیری روشنی را اتخاذ کرده و اعلام کند که این اظهارات بیانگر موضعگیری آن نیست.

وی در ادامه نیز بار دیگر مخالفت اتحادیه اروپا با تمامی اقدامات یک جانبه رژیم صهیونیستی را اعلام و بر راه‌حل دو کشوری به عنوان راهی برای برقراری صلح تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن نیز گفت: کابینه رژیم صهیونیستی مسؤول اظهارات نفرت‌انگیز، تحریک‌آمیز و نژادپرستانه و رفتارهای زننده اسموتریچ و پیامدهای آن است و باید مخالفت خود را با این سخنان و اقدامات به صورت روشن و علنی اعلام کند.

وی هشدار داد، “سکوت در برابر این سخنان و رفتارهای نژادپرستانه به بهانه رعایت توازن در ائتلاف دولتی، مردود و خطرناک بوده و تنها موجب تشدید تنش و گسترش این تفکر افراطی خواهد شد”.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا