اخبار روز

عراق: مخالف عادی سازی با رژیم صهیونیستی هستیم

عراق: مخالف عادی سازی با رژیم صهیونیستی هستیم

به گزارش از رسانه‌های عراق، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دیدار با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق از تصمیم پارلمان این کشور برای جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تشکر و قدردانی کرد.

النخاله تاکید کرد: قدرت، استقلال و وحدت عراق، قدرت فلسطین و مقاومت آن است.

الحلبوسی در این دیدار،‌ تاکید کرد که موضع رسمی و مردمی عراق، حمایت از مسئله فلسطین، مظلومیت ملت فلسطین و حق مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

الحلبوسی تصریح کرد که عراق مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و با تصویب قاطعانه قانون جرم‌انگاری این اقدام آن را ثابت کرد.

وی همچنین افزود: کمترین وظیفه ما حمایت عربی از ملت فلسطین و مقاومت آنهاست و نباید این ملت را در نبرد با رژیم اشغالگر تنها بگذاریم.

پارلمان عراق پنجشنبه پنجم خرداد ۱۴۰۱ بعد از تعدیل نام قانون «ممنوعیت عادی سازی و برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی» به «جرم دانستن عادی سازی با رژیم صهیونیستی» آن را به تصویب رساند.

بعد از تصویب این قانون، نمایندگان حاضر در پارلمان عراق شعار «نه به اسرائیل» سر دادند.

این لایحه قانونی به پیشنهاد جریان صدر و حمایت همه جریان های سیاسی شیعه (ائتلاف چارچوب هماهنگی) به پارلمان معرفی شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید تا به این ترتیب راه را بر کسانی که درصدد ارتباط پنهانی با این رژیم غاصب هستند، ببندد و عراق برای همیشه از برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی مصون بماند.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا