اقتصادی

عربستان‌ به دنبال مقابله با تغییرات آب و هوایی و پیوستن به ‌جمع طرفداران انرژی‌‌ پاک‌

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل برگزیده های ایران به نقل از رویترز، محمد بن سلمان ولیعهد پادشاه عربستان اعلام کرد که خاندان سعودی تصمیم گرفته تا سال ۲۰۶۰ تولید گازهای گلخانه‌ای در این کشور را که اغلب به خاطر احتراق سوخت‌های فسیلی انجام می‌شود را به صفر برسانند.

وی همچنین گفت که هدف‌گذاری تا سال ۲۰۳۰ برای پایین آوردن میزان آلاینده‌ها را دو برابر کرده است.

بن سلمان و وزیر انرژی عربستان گفته‌اند که سعودی‌ها به دنبال مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند اما در عین حال بر لزوم تداوم عرضه سوخت‌های فسیلی و هیدروکربنی تأکید کرده و گفته‌اند تلاش می‌کنند ثبات بازار نفت را تضمین کنند.

قرار است پایان این ماه کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسگو برگزار شود که امید می‌رود کشورها برای پایین آوردن آلاینده‌های خود موافقت کنند.

آمریکا هم‌اکنون دومین کشور آلاینده دنیا است و گفته که می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ میزان تولید گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر برساند در واقع آمریکا گفته که تا سال ۲۰۵۰ میزان گازهای گلخانه‌ای در این کشور با میزان گازهایی که قرار است از هوا جذب شده یا تصفیه می‌شوند بیشتر نباشد.

چین و هند اولین و سومین کشور تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند اما هیچ تعهدی برای پایین آوردن آلایندگی خود ارائه نداده‌اند. 

امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکوی عربستان که بزرگترین شرکت نفتی جهان به شمار می‌رود گفته که تلاش‌ها برای منفی کردن نگاه‌ها نسبت به نفت و به طور کلی سوخت‌های فسیلی نتیجه عکس داشته و آرامکو می‌خواهد ظرفت تولید نفت و گاز خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا