اقتصادی

عرضه بنزین سهمیه‌ای در ۲۰۰۰ جایگاه سوخت کشور/ آخرین وضعیت پمپ بنزین‌های استان تهران

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران با اشاره به آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت کشور گفت: بعد از تکمیل فعال‌سازی جایگاه‌های سوخت به صورت آفلاین و عرضه بنزین آزاد، از روز گذشته تا کنون تمام تمرکز شرکت ملی پالایش و پخش بر اتصال جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان دریافت بنزین سهمیه‌ای با  کارت سوخت در بیش از ۲۰۰۰ جایگاه سوخت سراسر کشور فراهم شده است و در ۱۸۰۰ جایگاه دیگر نیز بنزین با نرخ آزاد عرضه می‌شود.

کاهی اظهار داشت: بدین صورت تاکنون بیش از ۵۰ درصد جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند.

*وضعیت جایگاه‌های سوخت در استان تهران

همچنین پیگیری‌های خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران حاکی از این است که در شهر تهران از ۱۸۰ جایگاه سوخت، ۹۶ جایگاه به سامانه سوخت وصل شده و بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان را به خودروها عرضه می‌کنند.

در استان تهران نیز از مجموع ۳۳۹ جایگاه سوخت، ۱۹۰ جایگاه به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند و بنزین سهمیه‌ای عرضه می‌کنند. بدین صورت آمار اتصال جایگاه‌های سوخت استان تهران به سامانه سوخت نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است.

*اتصال ۲۶۰۰ پمپ بنزین به سامانه هوشمند سوخت تا پایان امروز

همچنین جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز در مصاحبه‌ای عنوان کرد که با تلاش تیم‌های فعال این شرکت،  آمار جایگاه‌های متصل به سامانه هوشمند تا پایان امروز ۸ آبان‌ماه به ۲۶۰۰ جایگاه افزایش می‌یابد.

جواد اوجی وزیر نفت روز گذشته در توضیحاتی عنوان کرد که سهمیه بنزین ویژه‌ خودروها برای جبران مدت زمان وقوع اختلال در سامانه سوخت تا پایان آبان‌ماه واریز می‌شود. هنوز میزان سهمیه تعیین نشده است.

مردم می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با لینک، جزئیات مربوط به جایگاه‌های سوخت فعال در هر استان و شهرستان را مشاهده کنند.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا