فرهنگ و هنر

عسگر عزیزی‌کیا پیرغلام اردبیلی درگذشت/ تشییع فردا

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت برگزیده های ایران، عسگر عزیزی‌کیا، پیرغلام و مداح پیشکسوت استان اردبیل شامگاه دوشنبه در سن ۷۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. این مرحوم در سال ۱۳۲۲ در محله زینال اردبیل به دنیا آمد. مرحوم پدرش معمار ساختمان و از حسینیان اردبیل بود.

عزیزی‌کیا از سال۱۳۳۵ یعنی از ۱۳ سالگی نوحه خوانی را شروع کرد. بنا به گفته خودش برادر بزرگش مشوق اصلی او برای نوحه خوانی بود. استاد و مربی او در مداحی مرحوم حاج حسینقلی داودی که از مشهورترین نوحه خوانان و حسینیان اردبیل بوده است.

عسگر عزیزی‌کیا از دو بیت خوانان معروف استان اردبیل است و طی چندین دهه با اشعار شعرایی همچون مرحوم استاد یحیوی، استاد انور، مرحوم استاد منزوی، مرحوم استادحسینی(سعدی زمان)، استاد سیفی، استاد هادی و استاد غفاری عزاداران حسینی را به فیض رسانده است.

این مرحوم بیش از ۵۰ سال در طشت‌گذاری مسجد اعظم و بازار نوحه‌خوانی کرده است. عسگر عزیزی‌کیا در محله آقا کاظم به‌مدت ۲۰ سال و در محله عالی‌قاپو به مدت ۳۵ سال و چند سال هم در تهران و گرمی مداحی کرده است.

مراسم تشییع این پیرغلام آستان سیدالشهدا (ع) فردا چهارشنبه ۲۹ آذرماه از ساعت ۱۴:۳۰ در محل آرامستان غریبان با حضور مردم اردبیل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا