آذربایجان غربی

عشایر از گنجینه‌های نظام اسلامی هستند

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، طالب رحیمی امروز در یادواره شهدای عشایر حوزه عملیاتی نبی اکرم (ص) که در روستای گرده‌گل میاندوآب برگزار شد، اظهارداشت: ملت بزرگ ایران اسلامی به ویژه عشایر گنجینه‌های بزرگ نظام اسلامی هستند، چرا که نقش کلیدی در صیانت از مرزهای این مرز و بوم دارند.

وی با بیان اینکه، انقلاب اسلامی ایران ابهت دروغین غرب و شرق را شکسته است، ادامه داد: امروزه شاهد هستیم که جبهه مقاومت استکبار را به زانو درآورده است.

این مسئول با بیان اینکه، امروزه جبهه مقاومت با تاسی از مکتب عاشورا، دشمن را خوار و ذلیل کرده است و دشمن از این قدرت می ترسد، خاطرنشان کرد: آحاد مردم برای صف‌آرایی مقابل دشمنان آماده هستند.

جانشین سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان ۲۳۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و … با شعار «بسیج، پاره تن مردم» برگزار می شود، اضافه کرد: برپایی نشست های روشنگری، اعزام گروهای جهادی جامعه پزشکی برای ویزیت و درمان رایگان، دیدار با خانواده‌ شهدا، افتتاح طرح های محرومیت زدایی و عمرانی و اقتصاد مقاومتی، دیدار با امام جمعه و غبارروبی مزار شهدا از برنامه‌های هفته بسیج در میاندوآب است. 

در ادامه این برنامه، علی ناجی مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی با بیان اینکه در راستای حمایت از عشایر و پرداخت تسهیلات و توسعه امکانات، در طول سال جاری بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است، ادامه داد: این اعتبارات برای مرمت و بازسازی ایل‌راه های عشایری، جایگزینی سوخت فسیلی و انرژی‌های نو، ارتقای دانش و مهارت‌های بهره‌برداران بخش عشایر، تامین آب شرب،  آب‌رسانی سیار مناطق عشایری و تسهیلات سرمایه در گردش هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال جاری ۲۰ هزار تن انواع نهاده‌ دامی اعم از جو، ذرت، سبوس و کنسانتره دامی بین عشایر استان توزیع شده است، اضافه کرد: این نهاده‌ها به نرخ ارز دولتی تامین شده و در بین جمعیت عشایری استان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بدون تردید عشایر از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه به شمار می‌رود، گفت: بخشی از مایحتاج مورد نیاز سبد غذایی و زندگی جامعه را عشایر تولید و تأمین می‌کنند، به همین دلیل تأمین نهاده‌های دامی، خرید تضمیی دام عشایر و تامین آب شرب بهداشتی در شرایط حاد خشکسالی از اولویت های دولت است.

این مسئول با بیان اینکه عشایر در تامین امنیت این مرز و بوم نیز نقش پررنگی دارند، گفت: شهادت، بزرگترین فیض ‌‎ است و از بین عشایر غیرتمند کشورمان اشخاص زیادی به این فیض الهی رسیده اند.

مدیرکل امور عشایری با بیان اینکه شهدا چشم و چراغ هر ملت هستند، اظهار کرد: شهدا سرمایه‌های معنوی عظیمی هستند، که با تاسی از آنها می توانیم در مسیر درست قرار بگیریم.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا