گیلان

عضو شورای شهر رشت در دوراهی خدمت/ تمام وقت خدمت می‌کنید یا پاره وقت؟

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، پس از یک رویدادی که دلیل آن هنوز از سوی هیچ دستگاهی ذکر نشده،

مسؤولیت مدیریت کمیته امداد شفت از کاظمی سلب و شتابزده به نادر حسینی، عضو فعلی شورای شهر رشت به عنوان سرپرست این مجموعه حمایتی واگذار شد. 

در ابتدای کار تصور می‌شد نادر حسینی پس از قرار گرفتن در راس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شفت، از تکیه زدن بر کرسی شورای شهر رشت کنار بکشد اما این موضوع از اساس توسط وی در گفت‌وگو با فارس تکذیب شد. 

حضور هم‌زمان نادر حسینی در رأس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شفت و همچنین شورای شهر رشت، موضوع‌ای که این روزها به نقل محافل تبدیل شده و اینکه وی تصمیم می‌گیرد در کدام بخش به مردم خدمت کند، جای بحث و بررسی است. 

نادر حسینی، سرپرست مدیریت کمیته امداد شهرستان کمتر توسعه یافته و کم برخوردار و البته عضو شورای کلانشهر رشت در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: من کارمند کمیته امداد امام خمینی (ره) هستم که در انتخابات شورای شهر رشت شرکت و توانستم به آن راه پیدا کنم. 

حسینی گفته است مامور دولت است و هر کجا که تکلیف باشد به مردم خدمت خواهد کرد؛ یک بار اداره نگهبان شدن در یک مجموعه‌ای را به آن ماموریت می‌دهد و امروز نیز امر کرده‌اند تا مسؤولیت سرپرستی کمیته امداد شهرستان شفت را برعهده بگیرد تا اوضاع پیش آمده سریعا مدیریت شود. 

وی گفته است نمی‌تواند از تصمیم مافوق دولتی خود استنکاف کند و از سوی دیگر نیز در تلاش هست همچون گذشته پا به پای مشکلات مردم گام بردارد و از شنیدن دغدغه‌های آن‌ها دریغ نکند. 

وقتی از عضو شورای شهر رشت سوال می‌شود که حضور شما در شهرستان شفت می‌تواند دسترسی شهروندان را به شما کاهش دهد، توجیه می‌کند که عصر‌ها نیز می‌تواند در خدمت شهروندان رشتی باشد و در نشست‌ها، کمیسیون‌ها و حتی بازدید‌ها حضور میدانی داشته باشد. 

از سوی دیگر وقتی از سرپرست مدیریت کمیته امداد شهرستان شفت جویا می‌شویم که طبق قانون یک مدیر باید در شهرستان ساکن باشد نیز دلیل می‌آورد که حضورش در ساعات اداری در شهرستان حتمی است و نمی‌تواند دغدغه‌ساز باشد. 

نادر حسینی به صراحت بیان کرده که کسب رضایت الهی، رعایت قانون و خدمت به مردم را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کند و جز خطوط قرمزش محسوب می‌شود. 

سرپرست مدیریت کمیته امداد شفت و همچنین عضو شورای شهر رشت تاکید کرده که پیش از حضور در شهرستان شفت و پرداختن به کمیته امداد این شهرستان، بررسی‌هایی را نیز انجام داده که نتیجه آن ادامه فعالیت همزمانش در هر دو کرسی شورای شهر و مدیریت کمیته امداد یک شهرستان بوده است. 

حسینی گفته است هیچ منع قانونی برای پذیرفتن مسؤولیت کمیته امداد شفت برایش محرز نشده و در استعلامات انجام شده نیز با موانعی بر نخورده است. 

اینکه نفس نادر حسینی خدمت به مردم است در آن شکی نیست، اشکال کار در تعارضاتی است که هنوز حل نشده و اگر حل شده نیز باشد برای مردم توجیه‌پذیر نیست. 

از یک سو قانون صراحت بر سکونت مدیران در شهرستان تاکید دارد و از سوی دیگر همان قانون تصریح می‌کند که شرط اعتماد مردم به افراد جهت حضور در کرسی‌های شهر سکونت است. 

نکته قابل تامل دیگر اینکه کمیته امداد استان گیلان را خدای نکرده چه شده که امروزه با قحطی مدیر مواجه کرده است در حالیکه که این نهاد انقلابی و مردمی منشأ و محل تربیت مدیران کارا و مردمی است. 

در حال حاضر شهروندان رشت به حسینی رای داده‌اند تا چهار سال تمام وقت در خدمت شهر باشد و از سوی دیگر مردم محروم شفت از حضور مدیران نیمروزی سال‌ها هست که در رنج و مصیبت هستند. 

در سلامت اداری و کاری نادر حسینی شکی نیست اما حضور همزمان وی در دو مسؤولیت خطیر که محل رجوع مردم هستند اگر قانونی نیز باشد به نظر می‌رسد غیرمنطقی است مگر اینکه قحط الرجالی در کمیته امداد به وجود آمده باشد. 

شهرستان شفت یکی از شهرستان‌های کمتر برخوردار و توسعه نیافته کشور است، بیشترین افراد تحت پوشش کمیته امداد را نسبت به جمعیت در خود دارد و از سوی دیگر تصدی یک کرسی از ۱۱ کرسی شورای شهر رشت حق شهروندان آن است لذا نباید دغدغه فکری و وقت مغتنم یک نیروی ارزشی را که بنا بر هر دلیلی مورد اعتماد دولت و مردم هست را مضاعف گرفت. 

انتظار است کمیته امداد امام خمینی استان گیلان، پس از سروسامان دادن به وضعیت پیش آمده در شهرستان شفت سریعا یک نیروی بومی، توانمند و انقلابی را که صرفاً تلاش و پشتکار و خدمت به مردم را در ذهن می‌پروراند را جایگزین حسینی در شفت کند و یا اینکه عضو شورای شهر رشت به رای شهروندان شفتی پشت کند و خدمت به محرومان و مستضعفان شفتی را که با روحیات و دل مشغولی‌های حسینی نیز نزدیک هست، بپذیرد و ادامه کار دهد.

آنچه می‌ماند انتخابی است که نادر حسینی را بین دو راهی قرار میدهد که وجدان را ترازو و تعیین کند که خدمت به شهروندان رشتی را به صورت تمام وقت می‌پذیرد یا اینکه سعادت را در خدمت به محرمان، مستمندان و فقیران شفتی را می‌بیند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا