چهارمحال و بختیاری

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: تمامی طرح‌های مصوب باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشند

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، علیرضا عباسی ظهر امروز در بازدید از دانشکده کشاورزی دانشگاه دولتی شهرکرد با بیان اینکه دو رویکرد نظارت و سفرهای استانی در کمیسیون کشاورزی دوره یازدهم مجلس مورد توجه قرار گرفته، گفت: سفر به استان چهارمحال و بختیاری سفر هفتم این کمیسیون در راستای ایفای وظایف نمایندگی صورت گرفته تا ظرفیت‌ها را بشناسیم، زیرا ممکن است قوانین وضع شده ایراداتی داشته باشد یا درست اجرا نشود که این موارد در این جلسات نخبگانی بررسی می‌شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه از اول انقلاب تا کنون دانشگاه‌ها رشد کمی خوبی داشته‌اند، افزود: دانشگاه‌های ما از حوزه آموزش‌محور و پژوهش‌محور عبور کرده و وارد نسل سوم و چهارم دانشگاه شده که باید بر اساس نیازهای کشور فعالیت کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه بهایی که به مقالات در دانشگاه داده می‌شود بهای زیادی است که اگر این بها به مسئله‌محوری و حل مشکلات داده می‌شد اکنون این مشکلات را نداشتیم.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی و زیرساخت‌های دانشگاه‌ها درست مدیریت نشده‌اند، ادامه داد: چندین هزار دانشجو و رئیس هیئت علمی در دانشگاه‌ها وجود دارد که در مسیر پژوهش‌محوری که منجر به تولید مقاله می‌شود حرکت می‌کنند اما باید بین سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات و دانشگاه‌ها به ویژه دانشکده کشاورزی هماهنگی ایجاد شود که در این صورت پژوهش‌های تولید مقاله به رشد و حل مشکلات ختم می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها به مسئله‌محوری باید بیشتر توجه شود، بیان کرد: مهارت‌آموزی و کارورزی یکی از موارد فراموش شده در دانشگاه است که باید این ایراد را پذیرفت و ریل‌گذاری‌های لازم در مجلس برای برقراری ارتباطات ایجاد شود.

از فعالیت مجموعه‌ها در حوزه مرغ لاین حمایت می‌شود

وی ادامه داد: به مرغ لاین تنها در شرایط تحریم توجه شد اما بعد از گذشت ۲ الی ۳ سال از این موضوع هنوز نتوانستیم ظرفیت‌های مورد نیاز کشور را در این حوزه تأمین کنیم لذا هر مجموعه‌ای که بتواند در این حوزه به ما کمک کند مورد حمایت قرار می‌گیرد.

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان با بیان اینکه همه طرح‌هایی که مصوب می‌شوند باید یک پیوست زیست محیطی داشته باشند، گفت: موضوعات گلخانه‌ها، تنوع زیست محیطی، موسسه تحقیقات آبزیان، تنوع زیستی و حقابه‌های زیستی از موارد قابل بررسی در ادامه این سفر خواهند بود.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا