فرهنگ و هنر

عطر و یاد سردار احمد توسلیان در بزرگ‌ترین گلزار شهدای جهان

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت برگزیده های ایران، بیست و هفتمین هفته از رویداد ”با این ستاره‌ها» در ایام فاطمیه فردا پنجشنبه دوم دی‌ماه از نماز مغرب و عشاء تا ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه طبق روال هر هفته در قطعه ۴٠ گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا ( سلام الله علیه) با حضور عموم مردم برگزار می‌شود. در این برنامه که هر هفته با حضور یکی از راویان دفاع مقدس برگزار می‌شود، راوی دفاع مقدس، سردار جعفر جهروتی‌زاده روایتگری فرمانده گردان تخریب و همرزم حاج احمد متوسلیان به روایتگری هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد. همچنین حبیب عبداللهی مداح اهل بیت(ع) و جانباز مدافع حرم به مناجات‌خوانی خواهد پرداخت. 

این برنامه با پشتیبانی سازمان بهشت زهرا و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

حاج احمد متوسلیان سال ۱۳۳۲ در محله «امامزاده سید اسماعیل» واقع در خیابان مولوی تهران به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه «شرافت» و دبستان اسلامی «مصطفوی» گذراند. پس از اتمام سیکل اول در دبیرستان «فخاری» از «هنرستان صنعتی شماره ۴ تهران» دیپلم برق گرفت.

در سال ۵۱ موفق شد در رشته مهندسی الکترونیک، وارد دانشگاه علم و صنعت ایران شود. همزمان با تحصیل، ضمن برقراری ارتباط با برخی گروه‌های مبارز مکتبی که کار مسلحانه انجام می‌دادند، اصول مبانی جنگ چریکی را آموخت.

احمد متوسلیان در اواخر خرداد سال ۱۳۶۱ طی مأموریتی به همراه یک هیأت عالی‌رتبه دیپلماتیک از مسئولین سیاسی – نظامی کشورمان راهی سوریه شد تا راه‌های مساعدت به مردم مظلوم و بی‌دفاع لبنان را بررسی کند.‌ در ۱۴ تیرماه ۱۳۶۱، حاج احمد متوسلیان به همراه سه نفر دیگر از همراهانش در حالی که عازم محل کار خود در سفارت ایران بودند، در مسیر طرابلس به بیروت به دست نیروهای حزب فالانژ لبنان به اسارت درآمدند. از آن زمان تا کنون خبر موثقی از سرنوشت آنان در دست نیست.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا