اخبار روز

عطوان: عملیات جدید مقاومت اسرائیل را به نابودی می‌کشاند/ سازشکاران به زودی پشیمان می‌شوند

عطوان: عملیات جدید مقاومت اسرائیل را به نابودی می‌کشاند/ سازشکاران به زودی پشیمان می‌شوند

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم و تحلیلگر برجسته جهان عرب در مقاله جدید خود به اوضاع ملتهب فلسطین اشغالی و تشدید عملیات‌های مقاومت علیه اشغالگران اشاره کرده و نوشت، در زمانی که روند عاد‌ی‌سازی خائنانه روابط اعراب با رژیم اشغالگر گسترش یافته و تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی درحال افزایش است، گروه‌های مقاومت فلسطین مسئولیت پاسخگویی به این تحرکات را بر عهده دارند.

عملیات جدید مقاومت فلسطین رژیم اشغالگر را به نابودی می‌کشد

عطوان که یک روز قبل از آغاز عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» این مقاله را نوشته با پیش‌بینی درست از واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به تجاوزات دشمن اشغالگر اعلام کرد، گروه‌های مقاومت در فلسطین با انجام یک عملیات هجومی پاسخ دشمن را خواهند داد؛ عملیاتی که رژیم اشغالگر را به نابودی می‌کشاند. دو رویداد متوالی آنچه را که گفتیم تایید می‌کند و تصویری شرافتمندانه از آینده برای فلسطینی‌ها ترسیم می‌کند که موجب نگرانی ژنرال‌ها و شهرک‌نشینان و کابینه رژیم اشغالگر شده است.

-در وهله نخست گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تله‌ای برای رژیم صهیونیستی درست کردند که با برنامه ریزی دقیق و اطلاعاتی در سطح بالا بود و نظامیان صهیونیست را به شهر طولکرم در شمال کرانه باختری کشاند. تله مین‌گذاری شده برای صهیونیست‌ها در طولکرم منجر به انفجاری شد که با تلفات انسانی سنگین برای صهیونیست‌ها همراه بود. شماری از رزمندگان القسام نیز در این عملیات به شهادت رسیدند.این یعنی گردان‌های طولکرم نیز با قدرت و شجاعت و تجارب میدانی بالای خود وارد نبرد شده و به گردان‌های جنین و نابلس و نیز گروه‌های مقاومت در غزه پیوسته‌اند. همه این‌ها به معنای گسترش مقاومت در کل فلسطین اشغالی است.

– تحول دوم مربوط به رژه نظامی بزرگ جنبش جهاد اسلامی است که به مناسبت سی و ششمین سالگرد آغاز فعالیت این جنبش انجام شد و رزمندگان جهاد اسلامی در آن از پهپادها و موشک‌هایی رونمایی کردند که برای اولین بار وارد خدمت می‌شوند و ستون فقرات سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) هستند.

بر اساس این یادداشت، نکته قابل توجه آنجاست که رژه نظامی جهاد اسلامی به فاصله کوتاهی از رژه نظامی بزرگ گردان‌های عزالدین القسام انجام شد که رزمندگان حماس در آن از موشک‌ها و پهپادهای مدرن رونمایی و عملیات نفوذ به عمق اراضی اشغالی را شبیه‌سازی کرده بودند. آنچه که اکنون رژیم اشغالگر را نگران می‌کند این است که همه این موشک‌ها و پهپادها در داخل فلسطین و به دست متخصصان و مهندسان نظامی فلسطینی و در نوار غزه تولید می‌شوند.

تکاپوی نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های خود مقابل ایران و مقاومت

عطوان تصریح کرد، عملیات هجومی موفق و سازماندهی شده رزمندگان فلسطینی در کرانه باختری یک شوک بزرگ برای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود و ضربه بزرگی به او زد. نتانیاهو بعد از این ضربه مجددا ادعاهای خود را تکرار و شروع به اتهام‌زنی علیه جمهوری اسلامی ایران و تهدیدهای تکراری و بیهوده خود مبنی بر حمله به تاسیسات هسته‌ای این کشور کرد. روشن است که این تهدیدات نتانیاهو در چارچوب سرپوش گذاشتن بر شکست‌های وی و نیروهای امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی در تامین امنیت شهرک‌نشینان صهیونیست و مقابله با مقاومت فلسطین است.

وی افزود، ایران حمایت خود از گروه‌های مقاومت فلسطین را هرگز پنهان نکرده و آشکارا از این گروه‌ها در همه سطوح حمایت می‌‌نماید؛ همانطور که بارها از «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاداسلامی و «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و سایر رهبران مقاومت فلسطین استقبال کرده است و می‌دانیم که صالح العاروری بر عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری نظارت دارد. همچنین اخیرا شاهد دیدار النخاله و العاروری با سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله در بیروت بودیم و این دو نفر تحت حمایت سید نصرالله قرار دارند. دبیر کل حزب‌الله صراحتاً رژیم اشغالگر را درباره هرگونه عملیات ترور علیه العاروری و النخاله تهدید کرده و صهیونیست‌ها را به پاسخی سخت وعده داده است.

جهاد اسلامی: این اولین قدم در انتقام سخت از صهیونیست‌ها است
جهاد اسلامی: دوره اشغالگران به سر آمده است/ همه گزینه‌های تقابل با دشمن روی میز است
حماس: طوفان الاقصی برای دفاع از مسجدالاقصی و آزادسازی اسراست

بر اساس این یادداشت، نتانیاهو ۲۰ سال است که ایران را تهدید به حمله می‌کند و مدعی است که جنگنده‌های خود را برای ضربه زدن به تأسیسات هسته‌ای این کشور می‌فرستد، اما تاکنون هرگز جرات عملی کردن حتی یکی از تهدیدات خود را نداشته است. در همه این مدت ایران برنامه هسته‌ای خود را توسعه داده و علنا درحال غنی سازی اورانیم تا سطح ۹۰ درصد است. در زمانی که رژیم‌های عربی از تقابل با رژیم اشغالگر ناامید شده و به دام سازش با آن افتاده‌اند، این اقدام جمهوری اسلامی ایران بسیار شجاعانه است.

این تحلیلگر فلسطینی تصریح کرد، کارشناسان صهیونیست، نتانیاهو و تهدیدات توخالی او را به سخره می‌گیرند. در همین زمینه به گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اشاره می‌کنیم که اعلام کرد پاسخ ایران به هرگونه حمله اسرائیل بسیار بزرگ خواهد بود و اسرائیل را زمین‌گیر کرده و یک تهدید موجودیتی برای آن خواهد بود. البته ما نیازی به اعتراف کارشناسان صهیونیست نداریم و کافی است به جواهر صنعت نظامی ایران به ویژه موشک مافوق صوت «فتاح» اشاره کنیم که برد آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد و قابل رهگیری نیست. سرعت و دقت و توانایی نفوذ این موشک به رادارها بسیار شگفت‌انگیز است.

هشدار به سازشکاران قدیمی و جدید

عبدالباری عطوان تاکید کرد، ما در این جا به سازشکاران عرب-چه سازشکاران قدیمی و چه سازشکاران جدید و رژیم‌هایی که در مرحله کنونی در صدد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند وعده می‌دهیم که ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و مقاومت نیز قوی‌تر از هر زمانی بوده و تصمیم آن قاطع‌تر از هر دوره‌ای است. همچنین مردان مقاومت اراده‌ای بسیار بزرگتر از گذشته دارند و هرگز به هیچ کشور عربی تکیه و اعتماد نمی‌کنند؛ بلکه به حمایت ملت‌های آزاده تکیه دارند.

در ادامه این یادداشت آمده است: ما در اینجا به سخنان «انور سادات» رئیس جمهور وقت مصر که اولین توافق سازش با اشغالگران صهیونیست را امضا کرد اشاره می‌کنیم که می‌گفت آمریکا ۹۹ درصد کارت‌های قدرت را در اختیار دارد. اما امروز آمریکا دیگر آمریکای آن دوره نیست و همه جنگ‌های خود را که آخرینِ آنها در اوکراین و افغانستان بود، باخت. ما به سازشکاران و طرف‌هایی که در صدد پیوستن به قطارعادی‌سازی با اشغالگران هستند می‌گوییم که در آینده‌ای نزدیک و قابل پیش‌بینی از روی حسرت و پشیمانی انگشتان خود را می‌گزید؛ زیرا خساراتی که از این توافق عاید شما می‌شود بسیار بیشتر از سود آن است.

عطوان در پایان مقاله خود نوشت، به طور کلی به سازشکاران می‌گوییم، شما با رژیمی از هم پاشیده روبرو هستید که عمرش رو به پایان است و می‌خواهد با کسب مشروعیت از برخی دولت‌های عربی، عمر خود را چند سال بیشتر کند. جنبش بیداری که اکنون در انقلاب‌های آفریقایی شاهد آن هستیم در سایه جهانی که رو به چندقطبی شدن می‌رود، به زودی به خارومیانه خواهد رسید.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا