اخبار ورزشی

عظیمی: مربی نداریم که بتواند دانشی به مقصودلو و طباطبایی اضافه کند/ هنوز ۹۰ هزار یورو به فیده بدهکاریم

عظیمی: مربی نداریم که بتواند دانشی به مقصودلو و طباطبایی اضافه کند/ هنوز ۹۰ هزار یورو به فیده بدهکاریم

– اخبار ورزشی –

شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، درباره دیدارش با حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: من در این دیدار موضوعات را در چند بخش به وزیر ارائه کردم. یکی از این موضوعات، مسائل مالی و بدهی‌هایی بود که در داخل کشور و همچنین به فیده داریم. در این حوزه دغدغه داریم که آزارمان می‌دهد و از آقای سجادی خواستم مساعدت بیشتری در این موضوع داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که مطرح کردم، درخواست‌های ورزشکاران بود که باید به وزیر منتقل می‌کردم. از جمله این درخواست‌ها، بحث اشتغال پرهام مقصودلو و قرار گرفتن در لیست صندوق حمایت از قهرمانان بود که وزیر ورزش هم دستور داد به این مسائل رسیدگی شود.

احتمال حضور شطرنج در المپیک لس‌آنجلس

 

عظیمی درباره بدهی‌ فدراسیون شطرنج کشورمان به فدراسیون جهانی این رشته ورزشی و در پاسخ به این سؤال که چرا مبلغ این بدهی در حال افزایش است و کم نمی‌شود، تصریح کرد: هنوز نزدیک به ۹۰ هزار یورو بدهی داریم. دلیل این افزایش آن است که برای مثال داوری که می‌خواهد رجیستری شود، مبلغ موردنظر را به فدراسیون ایران می‌دهد و فدراسیون نیز باید آن را به فدراسیون جهانی پرداخت کند، اما این پول برای موارد مختلف هزینه شده و در واقع به دست فیده نمی‌رسیده است! همین روند باعث افزایش بدهی‌ها شده است.

سرپرست فدراسیون شطرنج در این باره ادامه داد: برای برگزاری مسابقات غرب آسیا که در خرداد ماه بود، فدراسیون ۷۰۰، ۸۰۰ میلیون بدهی بابت هتل و … دارد که باید پرداخت کند. همچنین با موضوع بدهی ۱.۸ میلیاردی بابت برق مشترک نیز مواجه هستیم که طی ۱۰ سال گذشته پرداخت نشده است. این بدهی برای یک کنتر مشترک بین فدراسیون ما، هتل ورزش و فدراسیون بدمینتون است. من برای این موضوع پیگیر هستم و موضوع را به وزیر ورزش هم منتقل کردم تا او نیز پیگیری کند.

وی با اشاره به بیان راهکارها و نظارت مختلف در جلسه با سجادی، درباره آخرین شرایط شطرنج‌بازان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو و موضوع جذب مربی برای آنها گفت: ما دو سوپر استاد بزرگ به نام‌های پرهام مقصودلو و سید محمدامین طباطبایی داریم که تقریباً مربی نداریم که بتواند دانشی را به آنها اضافه کند. درباره دیگر نفرات نیز از ظرفیت داخلی استفاده می‌کنیم و اگر کمیته فنی به این نتیجه برسد که نیاز به استفاده از مربیان خارجی است و آنها می‌توانند تأثیرگذار باشند، در این زمینه اقدام خواهیم کرد. با این وجود هنوز درخواستی از سوی کمیته فنی ارائه نشده است و جذب مربی خارجی هم در دستور کارمان نیست. ما منعی برای استفاده از مربیان خارجی نداریم، اما معتقدم بهتر است از ظرفیت داخل کشور استفاده کنیم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا