کرمانشاه

«عقل و انبیاء» دو موهبت الهی برای هدایت انسان به صراط مستقیم است

«عقل و انبیاء» دو موهبت الهی برای هدایت انسان به صراط مستقیم است

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: عقل و انبیاء مربی بشر هستند و این ۲ عنصر موجب تربیت ما می‌شوند لذا رسول خدا پیغمبر ظاهر و عقل پیغمبر باطن و نخستین خلقت خداوند است.

وی افزود: عقل الهی انسان را به نور نزدیک می‌کند و خداوند می‌فرمایند از عقل خود استفاده کنید لذا خداوند این ۲ موهبت را به ما بخشیده و ما را به صراط مستقیم هدایت کرده است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: در نماز روزانه ۱٠ مرتبه خدا را برای هدایت یاری می‌جوییم و اگر در صراط مستقیم باشیم یعنی تمام معارف را داریم.

وی با اشاره به احکام خمسه شامل واجب، حرام، مکروه، مباح و مستحب، اذعان کرد: تمام دستورات و احکام الهی دعوت انسان به صراط مستقیم را شامل می‌شود و ما از روح خدا دمیده شده‌ایم.

آیت‌الله علما تشریح کرد: امام حسن (ع) بارها تمام دارایی خویش را در راه خدا بخشید و این ثمره تربیت الهی است.

وی گفت: یکی از خصوصیات تقوا بنابر فرمایش امیرالمومنین (ع) این است که دنیای ما را نیز اداره می‌کند و باعث افزایش طول عمر نیز می‌شود و حقیقت آن قابل بیان نیست.

آیت‌الله علما بیان کرد: در تاریخ ۱۷ شهریور ماه در زمان انقلاب، جنایات زیادی در میدان شهدای کنونی شد و عده زیادی از جوانان ما را شهید کردند و این‌ها بخشی از خون‌های ریخته شده برای انقلاب با ارزش اسلامی است.

وی گفت: ۱۹ شهریور ماه شهادت آیت‌الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران با حکم امام خمینی (ره) بود که یک بار هم به کرمانشاه عزیمت کرده بودند.

امام جمعه کرمانشاه تشریح کرد: ۲٠ شهریور ماه نیز شهادت آیت‌الله مدنی است که مدتی در شهر کرمانشاه در مسجد حاج شهباز خان حضور داشت و یک فرد مبارز بود.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: زندگی و آخرت ما باید در گرو دوستی اهل بیت (ع) باشد و باید این موضوع را به خاطر بسپاریم.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا