خراسان رضوی

علائم ابتلا به اومیکرون در افراد واکسن زده و واکسن نزده متفاوت است

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از وبدا، دکتر علیرضا صداقت عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی نشان کرد: در صورتی که افراد به طور کامل واکسینه شده باشند، علائم ابتلا به اومیکرون بیشتر شبیه سرماخوردگی همچون احتقان بینی، سرفه، خارش گلو، آبریزش بینی، سردرد، ضعف، کاهش اشتها، عطسه و درد عضلانی است. اما اگر فرد واکسن نزده باشد و یا دوره ایمنی زایی را سپری کرده باشد( از زمان دریافت دز دوم بیش از ۴ تا ۵ ماه گذشته است) بر اساس مطالعات انجام شده علائم شدیدتری را پیدا می کند و حتی منجر به بستری نیز می شود.

وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده در بریتانیا بیماران بستری بیشتر افرادی هستند که یا واکسن نزده اند و یا دوره ایمنی واکسن آنها به اتمام رسیده است افزود: همچنین ۹۰ درصد فوتی های ناشی ازامیکرون در کشورهای بریتانیا و دانمارک در افرادی است که غیر واکسینه بودند یا دوره ایمنی واکسن آنها به اتمام رسیده است.

صداقت تاکید کرد: اومیکرون سرعت انتشار بسیار بالایی نسبت به سویه های قبلی دارد. سرعت انتشار این ویروس را با انتشار سرخک مقایسه کرده اند. ، سرخک از نوع ویروس هایی است که بشدت سرایت کننده است و اگر فردی در معرض قرار گیرد به طور حتم تا ۹۹ درصد قابل انتقال است.

وی در ادامه گفت: مطالعات نشان داده است که پس از ۴ تا شش ماه از دریافت دوز دوم سطح ایمنی بدن به شدت افت می کند و تزریق دوز سوم که به دوز بوستر آن را می شناسیم به طور معجزه آسایی سطح ایمنی و آنتی بادی ها را افزایش می دهد به طوری که نشان داده است در برابر امیکرون هم این اعداد شگفت انگیز است و حتی دیده شده است سطح ایمنی که ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است تا ۷۰ تا ۸۰ درصد در برخی از واکسن ها افزایش داده است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا