آذربایجان شرقی

علت عقب ماندگی شهر جدید سهند/ اجازه سنگ اندازی را نمی‌دهیم

به گزارش برگزیده های ایران از سهند،  علی علایی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی  شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر سهند با اصحاب رسانه و خبرنگاران با بیان اینکه بیان مطالبات  حق مردم است، اظهار داشت: مردم ایران به خصوص منطقه ما به حداقل ها قانع بوده و قدرشناس هستند و مسئولان باید بدانند که در یک خانه شیشه ای زندگی کرده و مردم همه مسائل را رصد می‌کنند ولی به دلیل بزرگی خود خیلی مسائل و مشکلات را نادیده می‌گیرند.

وی  اشاره ای هم به جایگاه خبرنگاران کرد و افزود: خبرنگاران به دلیل جایگاهی که دارند در معرض فشارهای روحی و روانی قرار داشته و شایسته است سختی کار به این اقشار زحمت کش تعلق بگیرد.

علی علائی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری سهند بسیار بد تدوین شده بیان داشت: بودجه فعلی شهر با ۴۵ میلیارد تومان بسته شده در حالی که باید حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان برای این شهر بزرگ پیش بینی می‌شد تا بتوانیم مشکلات عدیده شهر را حل و فصل کنیم.

وی افزود: علت عقب ماندگی این شهر همین بودجه نویسی نامناسب است و در نظر داریم برای سال آینده نرخ عوارضی معقول برای صدور مجوز و پروانه به خصوص برای  انبوه سازان و برج ها تدوین کنیم و اگر وضعیت به همین روال پیش برود حدود ۲۰ سال بعد شهرداری درآمدی برای ارائه خدمات به شهروندان نخواهد داشت چرا که در سهند شهرداری از درآمدهای حاصل از تملک و تغییر کاربری  بی‌نصیب است.

شهردار سهند از تحویل دستگاه خریداری شده فلاسک آسفالت تا پایان هفته خبر داد و گفت: با شروع کار این دستگاه مجهز که با مشارکت شرکت عمران خریداری شده است، تحولی در زمینه لگه گیری آسفالت معابر سهند رخ خواهد داد به طوری که این دستگاه توان روزانه صد ها مورد لکه گیری از سطح شهر را دارا بوده و قادر است بدون هدر رفت با حفظ دمای ثابت آسفالت ریزی کند.

وی ادامه داد: در مورد مشکلات پارک مینیاتوری هم با پیمانکار مربوطه به تفاهم رسیدیم که حداکثر تا یک سال این پارک احداث شود و پیشنهاد شد که نام این پارک هم به نام شهید سلیمانی مزین گردد.

اجازه بی نظمی یا سنگ اندازی در مسیر سرمایه گذاری بخش خصوصی نمی‌دهیم

علائی در مورد تغییرات در بدنه مدیریتی شهرداری هم اظهار داشت: در اداره شهرداری مماشاتی با فردی نداشته و اجازه بی‌نظمی یا سنگ‌اندازی در مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نمی‌دهیم و در این راستا تغییراتی در امور مالی، امور اداری و سازمان حمل و نقل و اتوبوسرانی انجام گرفته شده است.

وی در مورد خرید نردبان ۵۰ متری آتش نشانی برای دسترسی به برج های بلند مرتبه خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته اتلاف سرمایه برای خرید نردبان آتش نشانی انجام شده و در این مسیر مدیران قبلی سفرهایی به ترکیه داشته اند و حدود ۹۷۰ میلیون تومان به شرکت طرف قرارداد واریز شده که تا به امروز بی نتیجه بوده است و به دلیل حساسیت موضوع خرید این نردبان را در دستور کار قرار داده ایم.

شهردار سهند در پایان از اقدامات انجام گرفته در یک ماه اخیر صحبت کرد که از جمله آن میتوان به صدور پروانه برای طرح اقدام ملی مسکن، تعامل بسیار خوب با دستگاه ها از جمله شرکت عمران، حل مشکل جایگاه CNG فلکه عمران با امضای تفاهم نامه احداث رایگان یک باب مسجد بعد از تکمیل جایگاه جدید ، تکریم ارباب رجوع با انتقال معاونت و بخش های پرتردد به طبقه همکف اداره، تحویل مطالعات انجام گرفته در مورد آب خام برای استفاده شرکت عمران، برنامه برای جمع آوری وانت بارهایی که ایجاد سد معبر میکنند با شناسایی ۴ نقطه از شهر برای سازماندهی رایگان آنها، واریز حقوق کارگران خدماتی سر موعد قبل از کارمندان اداره، برنامه برای تولید آسفالت با ۲۰ درصد قیمت تمام شده و تدوین برنامه ۵ ساله برای مدیریت شهرداری اشاره کرد.

خاطر نشان میشود همزمان با برگزاری این جلسه، استاندار جدید آذربایجان شرقی بازدید سر زده ای از شهر سهند داشت که شهردار با کسب اجازه از استاندار و به دلیل احترام به حضار جلسه این نشست را ادامه داد ولی غیبت تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر در اولین نشست با اصحاب رسانه بعد از گذشت حدود سه ماه از شروع دوره ششم شورا، مورد بحث خبرنگاران حاضر بود و رئیس شورای اسلامی سهند از دلیل عدم حضور سه عضو غائب اظهار بی اطلاعی کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا