Categories: خراسان رضوی

عملکرد جناحی در محیط علمی دانشگاه موجب از بین رفتن پویایی می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از قوچان، حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی قوچان در سالن اجتماعات این دانشگاه اظهار کرد: امروز برخی اهمیت علم‌آموزی و دانش‌اندوزی را بر اساس تئوری‌ها و نظریات دانشمندان مطرح می‌کنند درصورتی‌که باید به نظر اسلام درباره علم و دانش نیز توجه کرد.

امام‌جمعه قوچان با یادآوری این مطلب که احادیث فراوان نقل‌شده از ائمه اطهار علیهم‌السلام و پیامبر گرامی اسلام(ص) نشان‌دهنده اهمیت علم در دین مبین اسلام است، بیان‌کرد: بر اساس همین روایت‌ها مشخص‌شده که علم را باید در همه مکان‌ها و زمان‌ها فرا‌گرفت و این صرفاً منوط به علوم دینی نیست بلکه شامل همه علوم همچون ریاضی، پزشکی و غیره نیز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه نباید سیاست زده بوده و مورد تعرض و تهاجم‌های سیاسی قرار بگیرد، گفت: اگر یکی از ملاک‌های اصلی برای مسئول دانشگاه انقلابی و جهادی بودن است در مقابل جناحی بودن به دانشگاه خسارت وارد می‌کند و آن‌وقت دیگر محیط علمی دانشگاه پویایی ندارد درصورتی‌که این مکان محل انسان‌های فرهیخته و مستعد است.

هراتی مطلق با اشاره به اینکه مشابه ذهن و شجاعت شهید یوسف کلاهدوز امروز کم وجود ندارد و یک هزار و ۶۰ شهید سرافراز قوچان اهل همین خاک و خطه بوده‌اند نه یک کشور دیگر، بیان کرد: آن زمان، باور بر توانستن بود پس چرا امروز هم همانند آن دوران از ظرفیت و استعداد داخلی بهره و استفاده برده نمی‌شود؟

امام‌جمعه قوچان بابیان این موضوع که اگر از استعدادها و توان داخلی در همین شهر استفاده نشود به‌طورقطع جای دیگری این نخبگان را جذب می‌کنند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید از چهره‌های علمی و نخبگان استفاده کرده و این شاخص‌ها را نیز به دانشجویان برای الگوگیری معرفی کنند.

خروجی‌های علمی و پژوهشی دانشگاه نباید متکی به فرد باشد

سرپرست جدید دانشگاه صنعتی قوچان هم در این جلسه با اشاره به شرایط کرونایی دو سال گذشته و محدودیت‌ها درزمینهٔ حضور دانشجویان در محیط دانشگاه، گفت: شرایط امروز تا حدودی به سمت بازگشایی و حضور دانشجویان و اعضای هیأت علمی حرکت می‌کند بنابراین باید به دنبال رفع چالش‌ها و سختی‌های پیش رو بود.

مجید مهدویان بابیان اینکه کارکنان و اعضای هیأت علمی باید با تمام انرژی در راستای اهداف آموزش عالی حرکت کنند، تصریح کرد: یکی از اصول مهم در آینده این دانشگاه ایجاد روحیه نشاط و کار مضاعف است و باید در مسؤولیت‌های محوله انگیزه بالا در دستور کار قرار بگیرد.

وی با یادآوری این مطلب که دانشگاه صنعتی قوچان به سمت توسعه کیفی و کمی حرکت کرده و محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز با محوریت نشاط دانشجویی را در دستور کار قرار می‌دهد، اظهار کرد: خروجی‌های علمی و پژوهشی دانشگاه باید همچون گذشته ادامه پیداکرده و نباید متکی به فرد باشد که با خروج یک نفر این مسئله متوقف شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی قوچان با تأکید بر مسئله توانمندسازی اعضای هیأت علمی دانشگاه در حوزه پژوهش و رسیدن به خروجی پایدار، گفت: توجه به رفاه کارکنان نیز دارای اهمیت است زیرا رفع معضلات این حوزه می‌تواند به کیفیت آموزش و پژوهش کمک کند.

گفتنی است در این مراسم از زحمات علی‌اصغر بهشتی پیش از پایان یافتن حکم چهارساله‌اش به‌عنوان رئیس دانشگاه صنعتی قوچان، تقدیر و تشکر به‌عمل‌آمده و مجید مهدویان با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان چهارمین رئیس دانشگاه صنعتی قوچان منصوب شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳


admin

Recent Posts

هشدار نارنجی هواشناسی درباره سیلاب در ۱۰ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از بارش شدید باران، طغیان رودخانه‌ها، سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی…

12 ساعت ago

ساخت‌وساز در پارک لاله متوقف شد

ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد.

12 ساعت ago

مدارس نوبت عصر این شهر تعطیل شد

مدارس نوبت عصر قزوین تعطیل شد.

12 ساعت ago

رئیس دیوان عالی کشور گفت: فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: دشمنان امروزه از فضای مجازی برای تحقق خواسته‌های نامشروع خود…

12 ساعت ago

دادستان کل کشور: دستورالعمل دادستانی درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

دستورالعمل دادستانی کل کشور برای اجرای مطلوب طرح نور فراجا به‌زودی ابلاغ می‌شود.

12 ساعت ago

پایان تردد لندکروز ۲۰۰ میلیاردی

خودروی لندکروز قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال توقیف شد.

12 ساعت ago