چهارمحال و بختیاری

عکاس شهرکردی برگزیده جشنواره ملی هنر عاشورا شد

عکاس شهرکردی برگزیده جشنواره ملی هنر عاشورا شد

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری، معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت : آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی عاشورا شامگاه یکشنبه ۱۹ شهریور در بجنورد برگزار شد و در بخش مجموعه عکس‌های ارسالی به این جشنواره، مریم آل‌مومن با نظر هیات داوران، مقام نخست را به دست آورد.

شهرام فرجی افزود :در این جشنواره ملی که برترین‌های بخش‌های تعزیه، پرچم و کتیبه و طراحی لباس عاشورا نیز معرفی شدند، ۳۶۲ هنرمند، آثار خود را برای رقابت در بخش عکس به دبیرخانه ارسال کرده بودند که آل‌مومن در ۲ قسمت تک عکس و مجموعه عکس توانست در جمع راه‌یافتگان به مرحله پایانی قرار گیرد.

به گفته وی :سنت‌ها و آیین‌های عزاداری شامل تاسوعای و عاشورای حسینی، جلوه‌های عزاداری در میان اقوام و مذاهب، مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی، کودک، محرم و شیرخوارگان حسینی، عزاداری در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد، نماز ظهر عاشورا و شام غریبان از جمله موضوعات در نظر گرفته شده برای ارسال عکس به بخش رقابتی این جشنواره به شمار می‌رود.

گفتنی است، مریم آل مومن دهکردی بیش از ۱۰ سال سابقه عکاسی و تدریس در این رشته را دارد و داوری آثار ششمین دوره اشکواره حسینی شهرستان آمل نیز از فعالیت‌های اخیر وی به شمار می‌رود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا