علمی و فناوری

عکس| این سنگ‌های عجیب و شگفت انگیز، بار الکتریکی دارند!

عکس| این سنگ‌های عجیب و شگفت انگیز، بار الکتریکی دارند!

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، ظاهراً این سنگ‌ها در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شده‌اند و کنجکاوی زیادی را برانگیخته‌اند، زیرا چنین سنگی احتمالا باتری‌ها و ذخیره‌سازی انرژی را برای همیشه تغییر می‌دهد. کشف این سنگ‌ها در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پخش شده است زیرا مردم در مورد چگونگی وجود چنین چیزی گیج شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه دوربین‌ گلکسی اس ۲۳ اولترا با گوشی قبلی سامسونگ / عکس

تیک تاک ناخوشایند چین در گوش آمریکا ! / جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در به در دنبال تکمیل طرح ترامپ

با این حال، همانطور که معمولاً اتفاق می‌افتد، همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست، و دانشمندان از آن زمان اعلام کرده‌اند که تا آنجا که ما می‌دانیم، تولید چنین انرژی توسط مواد معدنی غیرممکن است. مواد معدنی درون سنگ ها فاقد ترکیب مولکولی لازم برای ذخیره یا آزادسازی بار هستند. بهترین کاری که می توانند انجام دهند انتقال آن است. به احتمال زیاد این همان چیزی است که در اینجا اتفاق می افتد: قاب به گونه ای تراشیده شده است که لبه سنگ در فیلم جرقه دیده نمی شود، به این معنی که سیم ها به ماده معدنی وصل شده اند و سنگ ها در حال هدایت انرژی هستند.

عکس| سنگ‌های عجیبی که بار الکتریکی دارند؟

هنگامی که LED به سنگ متصل نیست، زمانی که نور روشن می ماند، فریم های خاصی وجود دارد که نشان می دهد نوعی جریان از جایی غیر از سنگ می آید. از طرف دیگر، ممکن است یک خازن در جایی وجود داشته باشد که مقدار کمی شارژ را در خود نگه می‌دارد که وقتی سیم‌های اتصال مدار را کامل می‌کنند، باتری را تغذیه می‌کند.

چیزی که همه بر آن اتفاق نظر دارند این است که این نه “ویبرانیوم” است و نه یک ماده جادویی که از هیچ الکتریسیته تولید می کند.

یائوگو لی، استاد ژئوفیزیک در دانشکده معادن کلرادو، می‌گوید:” مواد معدنی فاقد شیمی مورد نیاز برای نگه داشتن شارژ به همان شیوه ای هستند که باتری ها انجام می دهند. باتری ها در واقع انرژی الکتریکی را ذخیره نمی کنند، بلکه انرژی را به شکل دیگری (معمولاً شیمیایی) ذخیره می کنند که سپس توسط فرآیندهای شیمیایی بین آند، کاتد و الکترولیت به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. از سوی دیگر، مواد معدنی الکترون های مورد نیاز برای ذخیره و ایجاد بار را آزاد نمی کنند.”

منبع: هیستوری‌آف‌یستردی

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا