علمی و فناوری

عکس | این گوشی چینی بهترین گوشی موبایل میان رده دنیاست؟

عکس | این گوشی چینی بهترین گوشی موبایل میان رده دنیاست؟

بازار گوشی های میانرده حتی با حضور پرچمداران قدرتمند و صاحب‌نامی مثل گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز نشانی از افول ندارد.

استقبال گسترده کاربران سرتاسر دنیا از این دسته گوشی ها باعث شده که کمپانی‌های گوشی ساز تلاش داشته باشند که مجهزترین و قدرتمندترین مشخصات فنی را در محصولات خود تعبیه کنند. به همین جهت در بسیاری موارد برخی مشخصات میانرده‌ها کاملا هم‌تراز با محصولات پریمیوم و پرچمدار بازار است.

گوشی اوپو رینو ۸ تی یکی از بهترین گوشی های میان رده حال حاضر بازار است که در بسیاری جنبه‌ها عملکرد درخشانی دارد و می‌تواند به موفقیتی بزرگ برای Oppo تبدیل شود.

طی سال‌ها گذشته کمپانی اوپو تلاش بسیاری انجام داده تا از یک برند چینی که فقط محصولات اقتصادی تولید می‌کند به یک کمپانی با قابلیت تولید محصولات همه‌کاره، پریمیوم و پرچمدار تبدیل شود. در همین راستا این شرکت توانسته در چند سال اخیر به پیشرفت‌هایی مهم در زمینه ساخت گوشی های باکیفیت با قیمت‌های بسیار مناسب دست پیدا کند.

Oppo Reno 8 T جدیدترین میان رده این کمپانی است که با همین رویکرد ساخته شده و پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد. در ادامه در گجت نیوز به بررسی دلایلی می‌پردازیم که این گوشی را به برترین میان رده حال حاضر بازار تبدیل می‌کند.

دلایل درخشش اوپو رینو ۸ تی در میان میان رده های بازار

استحکام بسیار بالا

استحکام بالای گوشی Oppo

اوپو تلاش بسیاری برای ارتقای استحکام صفحه نمایش محصول میان رده جدیدش کرده است. به‌عنوان مثال در این گوشی میان رده شاهد استفاده از لایه محافظ DT-Star2 بر روی صفحه نمایش هستیم که در برابر خرد شدن و آسیب‌های ناشی از ضربه خوردن و به زمین افتادن مقاومت بسیار بالاتری دارد.

اوپو ادعا کرده که رینو ۸ تی را تحت ۲۳ مرحله مختلف کنترل کیفیت قرار داده است. بنابراین علاوه بر استحکام بالا، دوام بلندمدت فوق‌العاده نیز دیگر مشخصه منحصربفرد این گوشی خواهد بود.

شارژ کامل در کمتر از یک ساعت

اوپو رینو 8 تی

در بازار گوشی های هوشمند مدرن، شارژ سریع یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی‌ست که مورد توجه ویژه خریداران نیز قرار دارد.

خوشبختانه اوپو با توجه به این نکته، رینو ۸ تی را به سیستم شارژ سریع ۶۷ واتی SuperVOOC مجهز کرده و قادر است ظرف تنها ۴۴ دقیقه شارژ این گوشی را از صفر به صد درصد برساند!

همچنین ظرفیت باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی هم در مقایسه با اکثر رقبا سرآمد به شمار رفته و سیستم‌های محافظتی و ایمنی متعدد به کار رفته در باتری و سیستم شارژ این گوشی هم خیال کاربران را از عدم بروز سوانح مختلف نظیر آتش سوزی در هنگام شارژ دستگاه راحت می‌کند.

شارژ باتری موبایل

چینی‌ها همچنین به منظور ارائه بهینه‌ترین عملکرد باتری و رسیدن به حداکثر میزان شارژدهی، از یک موتور اختصاصی عمر باتری در محصول جدیدشان استفاده می‌کنند. این سیستم به‌طور پیوسته عملکرد دستگاه و باتری را رصد کرده و از کاهش بیش از اندازه شارژدهی باتری جلوگیری می‌کند.

طراحی فوق‌العاده

اوپو رینو 8 تی

علیرغم این که محصول جدید اوپو یک گوشی میان رده به شمار می‌رود، اما طراحی بصری آن کاملا شبیه به یک پرچمدار انجام شده است.

این گوشی از یک صفحه نمایش خمیده با زاویه و شعاع خمیدگی به ترتیب ۵۶ درجه و ۱.۹ میلیمتر تشکیل شده که هم طراحی پریمیومی به آن بخشیده و هم در دست گرفتن آن را بسیار ساده‌تر کرده است.

این طراحی چشم‌نواز البته فقط مربوط به پشت این گوشی نیست و بخش جلوی آن نیز وضعیت مشابهی دارد. صفحه نمایش امولد این گوشی ۹۳ درصد از سطح جلوی آن را در بر گرفته و حاشیه‌های ۱.۵۷ میلیمتری آن در کناره‌ها و ۲.۳ میلیمتری آن در قسمت پایین، ظاهری بسیار فاخر به آن بخشیده است.

به این ترتیب، Reno 8 T نزدیک‌ترین محصول میان رده بازار به گوشی های با صفحه نمایش بدون حاشیه به شمار می‌رود.

تصاویر بسیار باکیفیت دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

دوربین گوشی Oppo

یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی که گوشی های میان رده در آن‌ها عقب‌تر از محصولات پریمیوم قرار می‌گیرند، عملکرد و کیفیت دوربین است.

اما این امر برای Oppo Reno 8 T صادق نیست؛ چرا که این گوشی به یک دوربین توانمند ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده است.‌ علاوه بر این، با بهره‌گیری از دوربین دو مگاپیکسلی تشخیص عمق می‌توان تصاویر ماکروی فوق‌العاده جذابی را به کمک این میان رده به ثبت رساند.

در کنار این دو دوربین، اوپو همچنین گوشی میان رده جدید خود را به یک لنز دو مگاپیکسلی میکروسکوپی هم مجهز کرده که با بزرگنمایی چهل برابری می‌تواند تصاویر نزدیک بسیار جذابی را از سوژه‌ها بگیرد.

اوپو رینو 8 تی

در این میان، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی اوپو رینو ۸ تی هم قادر به ثبت تصاویر بسیار باکیفیتی خواهد بود.

البته در کنار این مشخصات سخت افزاری، قابلیت‌های نرم افزاری و پردازش تصاویر شگفت‌انگیز هم دیگر عاملی است که عملکرد مثال‌زدنی دوربین آن را نتیجه داده است. مثلا این گوشی قابلیت‌های پیشرفته ویرایش تصاویر را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با بهره‌گیری از آن‌ها تصاویر را دقیقا مطابق میل خود ویرایش کنید.

همچنین قابلیت‌های متعدد ویرایش تصاویر این گوشی نیز امکان ایجاد انواع تغییرات در تصاویر را به کاربران خواهد داد.

این محصول همچنین در عکسبرداری در نور شب نیز نمره قبولی را دریافت می‌کند.‌ حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی از تکنولوژی ادغام تصویر NonaPixel Plus بهره می‌برد که نه پیکسل را با یکدیگر ادغام می‌کند. به این ترتیب، اندازه پیکسل‌ها به ۱.۹۲ میکرون می‌رسد و جذب نور با شدت بسیار بهتری انجام می‌پذیرد.

سایر تنظیمات و بهینه‌سازی‌های انجام شده به کمک هوش مصنوعی هم در شرایط مختلف به کمک کاربران خواهند آمد تا تصاویر ثبت شده توسط این گوشی بسیار سرتر از سایر میان رده‌های بازار به نظر برسد.

عملکرد فنی بسیار خوب در برابر قیمت

طبیعتا نمی‌توانید انتظار داشته باشید که گوشی میان رده جدید اوپو در بنچمارک‌ها قادر به شکستن رکوردهای عملکرد باشد. با این وجود مطمئنا عملکرد آن در فرآیندهای روزمره شما را ناامید نخواهد کرد!

محصول جدید اوپو به تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G کوالکام مجهز است که کمپانی سازنده، آن را با هشت گیگابایت رم همراه کرده است. به کمک این مشخصات سخت افزاری درخور توجه، Oppo Reno8 T بدون هیچ مشکلی از پس تمامی اپلیکیشن‌های روز بر می‌آید.

گوشی Oppo Reno8 T

بعلاوه، پانل امولد صفحه نمایش این گوشی هم نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی داشته و با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ عملکرد ایده‌آلی در گیمینگ و سایر کاربردهای چندرسانه‌ای ارائه خواهد داد.

همچنین نیازی نیست نگران حافظه محدود این دستگاه باشید؛ چرا که مدل پایه آن در ظرفیت ۱۲۸ گیگ روانه بازار خواهد شد که برای اکثر کاربران کافی‌ست. البته اگر فکر می‌کنید ۱۲۸ گیگ برای شما کم است، می‌توانید مدل ۲۵۶ گیگ اوپو رینو ۸ تی را نیز تهیه کنید.

تمامی آن‌چه گفته شد با در نظر گرفتن قیمت تنها ۳۴۰ دلاری این گوشی بسیار عالی به نظر رسیده و آن را به بهترین میان رده حال حاضر بازار تبدیل می‌کند.

۴۱۴۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا