Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
عکس | با عجیب ترین خودرو فراری آشنا شوید؛ ماشینی مسخره که هیچوقت به تولید انبوه نرسید - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

عکس | با عجیب ترین خودرو فراری آشنا شوید؛ ماشینی مسخره که هیچوقت به تولید انبوه نرسید

عکس | با عجیب ترین خودرو فراری آشنا شوید؛ ماشینی مسخره که هیچوقت به تولید انبوه نرسید

خودرویی که امروز قصد داریم در خصوصش صحبت کنیم، یک جای کارش ایراد دارد! ایراد این اتومبیل به‌خاطر نداشتن سقف یا رنگ‌بندی عجیب آن نیست؛ چرا که خودروهای موفق بسیاری را در تاریخ می‌شناسیم که بدون سقف بوده یا از رنگ‌های عجیب و غریب بهره می برده‌اند.

با این حال علیرغم این که نمی‌توانیم نکته خاصی را به عنوان ایراد اصلی این خودرو مطرح کنیم، اما یقین داریم که با خودرویی عجیب و غریب و نامتعارف طرف هستیم.

اگر رنگ قرمز اغواکننده و لوگوی اسب خشمگین را روی سپر و فرمان این خودرو نمی‌دیدیم، قطعا نمی‌توانستیم حدس بزنیم با یک خودروی فراری طرف هستیم. در عین حال، این خودرو که Conciso نام دارد، یک خودروی کانسپت بود که واقعا توسط خودروساز اسطوره‌ای ایتالیایی ساخته شده و در نمایشگاه اتومبیل ۱۹۹۳ فرانکفورت به معرض نمایش گذاشته شد.

عجیب ترین خودرو فراری

کلمه ایتالیایی Conciso معادل کلمه concise در انگلیسی به معنای حداقلی است! با یک نگاه ساده می‌توان متوجه وجه تسمیه این خودرو با نامگذاری‌اش شد؛ چرا که این اتومبیل فراری دقیقا از حداقل قطعات مورد نیاز تشکیل شده است! طراح آلمانی، برند میچالاک، فراری کونسیزو را با الهام گرفتن از Ferrari ۳۲۸ GTS طراحی کرد و ضمن استفاده از یک بدنه آلومینیومی، هیچ گونه سقف و یا حتی دری برای این خودرو در نظر نگرفت.

فراری کونسیزو؛ عجیب ترین خودرو فراری

در کنار طراحی عجیب و غریب، خودروی کونسیزو فراری از موتور قدرتمند بهره می‌برد. این اتومبیل موتوری ۳.۲ لیتری V۸ داشت که قادر به تولید توان ۲۷۰ اسب بخار بوده و از همان سیستم انتقال قدرت دستی پنج دنده به کار رفته در ۳۲۸ GTS بهره می‌برد.

با توجه به اینکه وزن مدل Conciso حدودا سی درصد کمتر از مدل GTS بود، صفر تا صد این خودرو تنها پنج ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۱۷۳ مایل بر ساعت می‌رسید. به این ترتیب با یک خودروی بسیار چابک طرف بودیم که هندلینگ بسیار خوبی هم ارائه می‌کرد.

طراحی داخلی خودرو نیز همان‌طور که از نام آن برمی‌آید به مینیمال‌ترین شکل ممکن انجام شده بود. فراری کانسیزو بدون سقف و در طراحی شده بود و حتی فاقد شیشه جلو بود. علاوه بر این، عجیب ترین خودرو فراری همچنین توانایی حمل تنها دو سرنشین را داشت و در کناره قسمت داخلی آن، یعنی جایی که باید درب خودرو فرار می‌گرفت، به دو کلاه ایمنی برای سرنشینان مجهز بود!

عجیب ترین خودرو فراری

این خودروی جالب و عجیب در حقیقت برای مسابقه طراحی شده بود؛ نه استفاده روزمره. بنابراین تجهیزات ایمنی آن با استانداردهای زمان رونمایی کامل و سرآمد ارزیابی می‌شدند.

در کنار این موارد، دیگر نکته جالب طراحی این خودرو را باید قابلیت باز شدن لولایی کاپوت و قسمت جلو به بیرون دانست که باعث تعمیرپذیری آسان‌تر آن می‌شد.

فراری کانسیزو

همان‌طور که می‌توان حدس زد، برای سوار شدن به این خودرو، باید همانند سوار شدن بر یک اسب، ابتدا یک پا را از در کناری رد کرد و سپس با پای دیگر وارد آن شد.

شما در خصوص این خودروی فراری چه نظری دارید؟ آیا طراحی عجیب آن را می‌پسندید یا خیر؟ نظر خود در خصوص آن را با ما در میان بگذارید.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا