علمی و فناوری

عکس| حیوانی که به اندازه ۳۳ عدد فیل وزن و به اندازه یک ساختمان ۷ طبقه طول دارد!

عکس| حیوانی که به اندازه ۳۳ عدد فیل وزن و به اندازه یک ساختمان ۷ طبقه طول دارد!

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، این نهنگ قلبی به اندازه یک ماشین کوچک دارد و در طول فصل تغذیه اصلی، روزانه حدود ۷۹۳۶ پوند کریل مصرف می کند.

این نهنگ پر سر و صداترین حیوان روی زمین است، صدای آن حتی بلندتر از موتور جت، است و به ۱۸۸ دسی بل می رسد در حالی که صدای موتور جت به ۱۴۰ دسی بل است. سوت کم فرکانس نهنگ ها تا صدها مایل شنیده می شود و احتمالاً برای جذب دیگر نهنگ های آبی استفاده می شود.

عکس| آبزی که به اندازه 33 عدد فیل وزن و به اندازه یک ساختمان 7 طبقه طول دارد!

نهنگ آبی قطب جنوب “به شدت در خطر انقراض” است. جمعیت نهنگ آبی در قطب جنوب به دلیل صید تجاری نهنگ که در جنوب اقیانوس اطلس در سال ۱۹۰۴ آغاز شد، به شدت کاهش یافت. در سال ۲۰۱۸ به حدود ۳۰۰۰ عدد کاهش یافت که این گونه را در فهرست قرمز IUCN به عنوان “به شدت در خطر انقراض” طبقه بندی کرد.

اخیرا تعداد قابل توجهی از نهنگ های آبی قطب جنوب مشاهده شده است؛ تیمی از دانشمندان به رهبری بریتیش بررسی قطب جنوب (BAS) هنگام بازگشت از سفر اخیر خود به جزیره جنوبگان، توانستند خبرهای خوبی را به اشتراک بگذارند. آنها در سفر سال ۲۰۲۰ خود ۵۵ نهنگ آبی قطب جنوب را شمردند که آنها را “بی سابقه” توصیف می کنند. آب‌های جورجیا جنوبی همچنان یک منبع تغذیه تابستانی مهم است.

عکس| آبزی که به اندازه 33 عدد فیل وزن و به اندازه یک ساختمان 7 طبقه طول دارد!

دکتر جنیفر جکسون، بوم‌شناس نهنگ در BAS، می‌گوید: «پس از سه سال بررسی، ما از دیدن این همه نهنگ که برای تغذیه دوباره از جورجیا جنوبی بازدید می‌کنند، هیجان‌زده هستیم. این مکانی است که صید نهنگ به طور گسترده انجام می شد. واضح است که محافظت در برابر صید نهنگ موثر بوده است، نهنگ‌های گوژپشت در حال حاضر با تراکمی مشابه تراکم یک قرن قبل از آغاز شکار نهنگ در جورجیا جنوبی دیده می‌شوند.

منبع: WORLDWILDLIFE

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا