علمی و فناوری

عکس| در داخل افیلا چه خبر است؛ خودرویی که بروزرسانی می‌شود!

عکس| در داخل افیلا چه خبر است؛ خودرویی که بروزرسانی می‌شود!

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، میزونو، یکی از مدیران سابق هوندا، در مصاحبه‌ای در نمایشگاه Consumer Electronics (CES) در اوایل ژانویه به خبرنگاران گفت: سونی عمدتاً یک شرکت نرم‌افزاری است، به این معنی که آن‌ها پنج سال را صرف برنامه‌ریزی برای عرضه محصول جدید نمی‌کنند. “آنها برنامه‌ها را سرعت راه اندازی می‌کنند و سپس روز به روز آن را بروزرسانی می‌کنند.”

بیشتر بخوانید:

پای جک دورسی به دعوای ایلان ماسک با توییتر باز شد

عکس| دنباله‌دار سبز رنگ را از دست ندهید؛ تا ۵۰ هزار سال دیگر نمی‌توانید آن را ببینید

پس از توافق سرمایه‌گذاری مشترک در سال گذشته، اتاقی در دفتر سونی در توکیو پیدا شد و ۱۰۰ کارمند – اکثراً مهندسان – از هر شرکت برای ایجاد یک جانور فریبنده دور هم جمع شدند، یک شرکت خودروسازی مدرن و نرم‌افزاری.

میزونو به یاد می آورد: «کارکنان سونی در اولین جلسه بسیار شگفت زده شدند. زمان‌های آماده‌سازی در صنعت خودرو بسیار زیاد است.»

عکس| در داخل افیلا چه خبر است؛ خودرویی که بروزرسانی می‌شود!

اولین خودروی افیلا که دارای یک سالن الکتریکی به اندازه سری ۵ BMW است و پیش‌نمایش مفهومی آن در CES، تا اواخر سال ۲۰۲۶ وارد اروپا نخواهد شد.

سونی دانش نرم افزاری بسیار مهمی را ارائه می کند که به هوندا اجازه می دهد تا با رقابتی رودررو با نسل جدیدی از خودروسازان روبرو شود که تجربه دیجیتال را مقدم بر تجربه فیزیکی قرار می دهند.

بدون کمک سونی، هوندا مجبور است با غول‌های فناوری که پا به عرصه خودروسازی گذاشته‌اند رقابت کند.

میزونو می‌گوید: «تعریف نرم‌افزار دنیای دیگری برای هوندا است، کاملاً متفاوت و بسیار دشوار».

عکس| در داخل افیلا چه خبر است؛ خودرویی که بروزرسانی می‌شود!

بنابراین کار تقسیم می شود. هوندا پلتفرم e-Architecture را که قرار است در سال ۲۰۲۶ در مدل های خودش معرفی شود، عرضه خواهد کرد و تمام سخت افزارها مانند باتری و پیشرانه را تامین خواهد کرد. همچنین این خودرو را از نمونه اولیه به مدل تولیدی رسانده و آن را در یکی از مراکز تولیدی خود خواهد ساخت و از لحاظ نظری در این کار با تولیدکنندگان آمریکایی همراه خواهد شد.

در همین حال، سونی نرم‌افزاری را ارائه خواهد کرد که هم عملکردهای سرگرمی و هم عملکردهای خودراننده برنامه‌ریزی شده را اجرا می‌کند. این تجربه را می‌توان با آنچه Sony-Honda Mobility سه As می‌نامد تعریف کرد: استقلال، افزایش و قرابت.

در عصری که هر خودروسازی نوید آینده‌ای مبتنی بر نرم‌افزار را می‌دهد، مدیریت افیلا بر این باور است که دانش عمیق آن از طریق سونی در ارتباط با مشتریان به‌صورت دیجیتالی برای محصولات با قابلیت به‌روزرسانی آنلاین مانند کنسول بازی‌های پلی‌استیشن، برای مالکان خودرو نیز مفید خواهد بود.

منبع: autocar

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا