اخبار روز

عکس | رییسی پارسال به دانشمندان فرانسوی و ایتالیایی جایزه داد، امسال به دو چینی

عکس | رییسی پارسال به دانشمندان فرانسوی و ایتالیایی جایزه داد، امسال به دو چینی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، جشنواره بین المللی خوارزمی ، این بی تردید مهمترین رویداد علمی کشور است. رویدادی که همه ساله روسای جمهور ایران جایزه اش را می دهند. اتفاقی که خودش یکی از آفرهای جوایز این جشنواره برای معرفی به دانشمندان است. جایزه دوره سی وششم این رویداد را نهم اسفند ، سید ابراهیم رییسی اهداء کرد. برندگانی که یک مقایسه ساده درباره ملیت و البته نوع گرایش مقاله های شان نشان از تفاوتی آشکار در نوع برگزاری جشنواره در همین یک سال اخیر دارد.

در جشنواره سی و ششم خوارزمی، اگرچه هنوز صفحه انگلیسی این پیج آپدیت نشده اما سه برگزیده بین الملل خود را با این نام ها برگزیده است:

محمد بهرام ایرانی مقیم سوئد برگزیده بخش پژوهش های بنیادی در گروه تخصصی زیست فناوری با ارائه طرح «میکروبیوم خاک های سطحی در نمونه های جهانی خاک» در سایت جشنواره البته چکیده مقاله و رزومه این برگزیده به چشم می خورد. یک میکروبیولوژیست با مدرک پست دکتراست که در دانشکده کشاورزی دانشگاه تاتارو در سوئد مشغول تدریس است.

عکس | رییسی پارسال به دانشمندان فرانسوی و ایتالیایی جایزه داد، امسال به دو چینی

دو برگزیده دیگر از کشور چین هستند. دو برگزیده ای که بر خلاف بهرام رزومه ، خلاصه مقاله و حتی نوع نگارش اسم شان به انگلیسی نوشته نشده است تا بتوان جست و جویی درباره رزومه دقیق شان داشت. سایت انگلیسی این رویداد مهم علمی هم هنوز نام برندگان را تا زمان نوشته شدن این گزارش بروزرسانی نکرده بود.

– هوآ ژانگ از کشور جمهوری خلق چین برگزیده در بخش پژوهش های بنیادی و در گروه تخصصی فناوری نانو با ارائه طرح «طراحی و ساخت فازهای متفاوت و مطالعه خواص وابسته به فاز ترکیب های نانوساختار.»

– ژیانگ ونلو از کشور جمهوری خلق چین برگزیده بخش پژوهش های بنیادی و در گروه تخصصی مواد، متالورژی و انرژی های نو با عنوان طرح «طراحی و سنتز مواد متخلخل نانو برای ذخیره انرژی الکتروشیمی»

عکس | رییسی پارسال به دانشمندان فرانسوی و ایتالیایی جایزه داد، امسال به دو چینی

اما در دوره سی و پنجم این رویداد که جوایزش را باز سید ابراهیم رییسی و در سال ۱۴۰۰ و به همراه معاون پیشین علمی و فناوری خود داده بود ، این جوایز به یک پروفسور فرانسوی از دانشگاه راکفلر ، یک دانشمند ایتالیایی از دانشگاه میلان و البته یک چینی از دانشگاه هانگژو داده شده بود.

پروفسور جان لوران کاسانوا از دانشگاه راکفلر برای پژوهش بر روی «ژنتیک انسانی بیماری های عفونی» با موضوعی مرتبط با بیماری کووید ۱۹ توانست جایزه برتر خوارزمی را بدست آورد.

پروفسور جوزپه مانسیازشک ایتالیایی دانشگاه میلانو دیگر برگزیده این جشنواره بود . او با مقاله ای درباره « طب بالینی قلب و عروق و فشار خون بالا» به این مقام رسید.

جایزه سوم هم برای استاد چینی از دانشگاه هانگ ژو بود. پروفسور جی یاگو یو از دانشگاه هانگژو برای مقاله ای با موضوع فوتوکاتالیز توانسته بود یکی از سه برگزیده این جشنواره باشد که از سید ابراهیم رییسی جایزه می گیرد.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا