علمی و فناوری

عکس| ساخت پهپاد با تقلب از روی قاتل آمریکایی سران طالبان؟

عکس| ساخت پهپاد با تقلب از روی قاتل آمریکایی سران طالبان؟


دریافت ۱ MB

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، آمریکا سال ۲۰۰۱ به افغانستان حمله کرد و طالبان را از مسند قدرت پایین کشید و ۲۰ سال بعد در سال ۲۰۲۱ از افغانستان رفت و طالبان به قدرت بازگشت.

آمریکا در حمله به افغانستان از پهپادهای رزمی جنرال اتمیکس پردتور استفاده کرد. پهپادی که سال ۱۹۹۵ معرفی شد و سال ۲۰۱۸ بازنشسته و از خدمت کنار گذاشته شد. پهپادی که توان ۱۴ ساعت پرواز مداوم ، ۷۰۰ کیلومتر برد عملیاتی و قدرت حمل بمب داشته و برای عملیات های خاص ضربتی استفاده می شده است!

پهپاد طالبان کپی این پهپاد آمریکایی است؟ / عکس
ام کیو ۱ پردتور

حالا در افغانستان هم طالبان دست به کار ساخت پهپاد شده است و تصویری از نخستین پهپاد رزمی خود را در رسانه‌ها منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید:

  • عکس | ارابه جنگی پرنده بدون سرنشین «طالبان»!

این پهپاد که به خاطر پرداخت هزینه های ساختش توسط مبین خان سخنگوی پیشین پلیس افغانستان، روی بدنه اش با نام مبین ۱۲۳۱ معرفی شده است و بر بدنه نام زبیب که احتمالا سازنده این هواپیمای بی سرنشین است هم دیده می شود.

در تصاویر و ویدیوی منتشر شده از این پهپاد ، توانایی پروازی این پرنده بدون سرنشین دیده نمی شود و اطلاعاتی درباره ویژگی های موتور ، ابعاد و وزنش دیده نمی شود اما این عضو طالبان ادعا کرده است ، پهپاد آنها می تواند بمب هایی تا ۷۰ کیلوگرم را با خود حمل و بر اساس برنامه داده شده ، به هدف از پیش تعیین شده شلیک کند.

حالت کلی دم و طراحی این پهپاد ابتدایی به ام کیو ۱ آمریکایی شبیه است و بعید نیست که طالبان خواسته باشد چیزی شبیه به پردتور برای خود بسازد.

پهپاد طالبان کپی این پهپاد آمریکایی است؟ / عکس
پهپاد طالبان

پردتور آمریکایی با ۸ متر طول و ۲ متر ارتفاع، طولی بالی نزدیک به ۱۵ متر دارد و می‌تواند تا نیم تن مهمات حمل کند. این پهپاد با حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر برد دارد.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا