علمی و فناوری

عکس| مرغی که بند بند وجودش را سیاهی فراگرفته

عکس| مرغی که بند بند وجودش را سیاهی فراگرفته

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، حتی نام آن مبهم است، به طوری که آیام به مرغ در اندونزیایی اشاره می کند و سمانی به یک سکونتگاه یا سیاه جامد در سانسکریت اشاره دارد.

ایام سمانی دارای یک بیماری منحصر به فرد به نام فیبروملانونیس است که باعث افزایش رنگدانه در بدن مرغ می شود و باعث سیاه شدن آن می شود. اما برخلاف آلبینیسم علاوه بر پوست و پر باعث سیاهی گوشت، استخوان و حتی اندام های داخلی می شود. با این حال، خون آن قرمز است، البته کمی تیره تر از خون مرغ های معمولی است.

در اندونزی، این پرندگان به عنوان نماد وضعیت در نظر گرفته می شدند و خانواده های ثروتمند از آنها مراقبت می کردند. آنها قرار بود قدرت جادویی داشته باشند و به دلیل ظاهر اسرارآمیزشان به عنوان واسطه ای بین قلمرو زنده و روح عمل کنند.

عکس| سیاهی به مغز و استخوان این مرغ نفوذ کرده!

این نژاد توسط مهاجران هلندی پس از تماشای بومیان که آنها را در مراسم مذهبی به کار می گرفتند، پیدا شدند، جایی که گاهی اوقات آنها را برای جلب رضایت خدایان قربانی می کردند. تعدادی از این مهاجران که مجذوب ظاهرشان بودند، می خواستند آنها را به اروپا بازگردانند، اما تا سال ۱۹۹۸ بود که یک پرورش دهنده هلندی به نام یان استورینک آنها را به آنجا آورد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا