Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
عین‌اللهی: وزارت بهداشت اعتقاد بالایی به واکسن‌های داخلی دارد - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

عین‌اللهی: وزارت بهداشت اعتقاد بالایی به واکسن‌های داخلی دارد

به گزارش روز پنجشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «بهرام عین اللهی» در نشست بررسی پیشرفت‌های موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: وزارت بهداشت اعتقاد بسیار بالایی به واکسن های داخلی دارد چون تمام مراحل ساخت و تولید را می بیند و نظارت می‌کند. برخی رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های بیگانه عنوان می‌کردند که وزارت بهداشت چگونه واکسن‌های داخلی را تایید می‌کند اما دقت وزارت بهداشت در این زمینه بسیار بالا است و هر واکسنی که تایید می‌شود، بی‌نظیر، با کیفیت، با اثربخشی و استانداردهای بالا است.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که هیچ مرزی بین وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها وجود ندارد و کشور و مردم، واحد هستند. هیچ مرزی بین وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی نیست و افتخار می کنیم که وزارت جهاد کشاورزی، صرفا خدماتی نیست و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی متعددی دارد و امیدواریم که شاهد این اتفاق در سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی نیز باشیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دانشمندان موسسه قدیمی و با هویت رازی، باعث افتخار ما هستند. امروز مساله هویت بسیار مهم است. آمریکا بدون هویت، ریشه و تاریخ است اما ایران، کشوری با هویت و دارای دانشمندان نامی است و نام ایران با دانشمندان ارزشمندی همچون رازی در بزرگترین موزه‌های تحقیقاتی و پزشکی جهان می‌درخشد.

دکتر عین‌اللهی تصریح کرد: حرکت ارزنده واکسن‌سازهای داخلی برای مقابله با کرونا، این اطمینان را به ما می‌دهد که در آینده با هر تهاجم و ویروسی می‌توان مقابله و واکسن آن را تولید کرد و این حرکات به مردم اطمینان داد که دانشمندان، همگام با مردم هستند. برخلاف برخی کشورهای همسایه که همه چیز را وارد می کنند اما ایران، خلاقیت دارد.

وی گفت: موسسه رازی را از خودمان می‌دانیم و حتما حمایت می کنیم که واکسن رازی کووپارس به قیمت مناسب خرید و بعد از تامین نیاز داخلی، صادر شود. با توجه به برآورد نیاز کشور، اولویت ما واکسن‌های تولید داخل است چون دیگر واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت و عمدتا متکی به تولید داخلی خواهیم بود. شعار اصلی دولت، «ما می‌توانیم» است و در خیلی از امور با مدد مجلس، موفق می شویم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: در کرونا با فاجعه ملی و جهانی روبرو بودیم به گونه‌ای که در کشور روزانه تا ۵۰ هزار بیمار جدید شناسایی می‌شدند و ۷۰۰ نفر نیز جان خود را از دست می‌دادند. هفته گذشته جلسه‌ای با مدیران موسسه روبرت کخ آلمان داشتیم و تولید واکسن کرونا در پلتفرم‌های مختلف در ایران، باعث تعجب آنها شده بود اما این حرکت، نمادی از تحقق شعار «ما می‌توانیم» است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا