اخبار روز

غرب به نادیده گرفتن سوریه متهم شد

غرب به نادیده گرفتن سوریه متهم شد

این مجله در اظهاراتی شدید اللحن نوشت، اینکه تنها یک ملت با کمک غرب نجات داده شود و ملت مجاور آن  که از همان بلایای طبیعی رنج می‌برد نادیده انگاشته شود، اقدامی ننگین است.

نشریه نشنال اینترست دولت آمریکا را به اقدام سریع برای نجات ملت جنگ‌زده سوریه فراخواند و گفت، ترکیه به عنوان هم‌پیمان ناتو وعده‌هایی را مبنی بر ده‌ها میلیون کمک‌های بشردوستانه دریافت کرده است؛ اما درباره سوریه که از همان زلزله رنج می‌برد تعداد کمی از مردم در صف کمک‌رسانی به آن هستند و روسیه و چین به عنوان هم‌پیمانان این کشور که هر دو از رکود اقتصادی رنج می‌برند وعده‌هایی را داده‌اند؛ اما توانایی زیادی برای ارائه کمک‌های فوری از طریق حریم هوایی ندارند.

این روزنامه افزود: صرف نظر از اختلافات سیاسی میان دمشق و واشنگتن، جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور نمی‌تواند ادعا کند که مدافع ارزش‌های لیبرال جهانی است و بی‌گناهان محصور در آوار را نادیده بگیرد.

به نوشته این مجله، چهار میلیون تن در شمال غرب سوریه در شرایط رعب‌آوری به سر می‌برند و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، غذا و اماکن گرم برای خواب بسیار محدود است. دولت بایدن باید برای جلب اعتماد جهان عرب کاری کند. جامعه بین‌المللی تحت رهبری آمریکا باید نیروها، اموال و تجهیزاتی را فوراً برای حمایت از تلاش‌های نجات زلزله‌زدگان و تلاش‌های بشردوستانه در شمال سوریه بسیج و جمع‌آوری کند.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری “مجوز عمومی سوریه ۲۳” را صادر کرد که به مدت ۱۸۰ روز مجوز کلیه معاملات مربوط به امدادرسانی مرتبط با زلزله در این کشور را می‌دهد مگر اینکه توسط مقررات تحریم سوریه ممنوع شوند.

“والی ادیمو”، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه سوریه مانعی بر سر راه نجات جان انسان‌ها در این کشور نخواهد بود.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا